۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۶
کد خبر: ۵۲۶۶۳۶

چند خبر کوتاه از خوزستان

برگزاری مراسم عزاداری سالار شهیدان به همت آیت الله کعبی، عضویت مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان، انعقاد تفاهم‌ نامه‌ همکاری بین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و سازمان بسیج هنرمندان استان و برگزاری همایش شعر نخل های خونین در دزفول چند خبر کوتاه از خوزستان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، به مناسبت فرا رسیدن محرم الحرام حسینی، مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) از سوی آیت الله كعبى در اهواز برگزار می شود.

در این مراسم که آیت الله کعبی حضور خواهند داشت، حجت الاسلام شیخ سعید آل کثیر از خطیبان نامی به مرثیه سرایی و سخنرانی به زبان عربی خواهد پرداخت.

مراسم عزاداری سالار شهیدان به مدت ده شب از پنج شنبه شب 1396/6/30 ساعت 22:30 در حسینیه مرکز علمی فرهنگی امام حسین(ع) آغاز می شود.

علاقه مندان برای حضور و فیض از این مراسم معنوی می توانند به اهواز، لشکرآباد،  بلوار علوی، حسینیه مرکز علمی فرهنگی امام حسین(ع) مراجعه کنند.

عضویت مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان

محمد جوروند، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان طی حکمی از سوی حضرت آیت ‌الله سید محمدعلی موسوی جزایری، رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان خوزستان به عنوان عضو اصلی این ستاد منصوب شد.

در بخشی از این حکم آمده است: نظر به تعهد، شایستگی و تجارب مفید و ارزشمند جناب‌عالی و مستند به ماده ٢٠ قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر  به موجب این حکم، به عنوان عضو اصلی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان منصوب می ‌شوید.

امید است با بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌ها و توانمندی دستگاه مربوطه و جایگاه حقوقی و مسئولیتی، نسبت به گسترش و ترویج فریضتین الهی در چارجوب قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر و تحقق برنامه ‌های ستاد، اهتمام شایسته را معمول دارید.

انعقاد تفاهم‌ نامه‌ همکاری بین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و سازمان بسیج هنرمندان استان

در بخشی از این تفاهم ‌نامه آمده است: سازمان بسیج هنرمندان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از توان تخصصی هنرمندان و فرهیختگان مرتبط با یکدیگر، در اجرای برنامه ‌ها و جشنواره ‌های مختلف استفاده کنند.

همچنین اداره کل و سازمان بسیج هنرمندان نسبت به تشکیل اتاق فکر برای هم ‌افزایی در انجام برنامه‌ های فرهنگی در سطح استان و شهرستان اقدام کنند.

برگزاری کارگاه ‌های تخصصی با حضور هنرمندان و شاعران استانی و کشوری از دیگر بندهای این تفاهم‌ نامه است.

برگزاری کارگروه‌ های ‌ویژه برای اجرای برنامه ‌های فرهنگی و هنری یکی دیگر از مواردی بود که در این تفاهم ‌نامه آورده شد.

برگزاری همایش شعر نخل های خونین در دزفول

محمد یاقدّوس، مسؤول انجمن بسیج هنرمندان شهرستان دزفول عنوان کرد: اختتامیه همایش شعر هفته دفاع مقدس به نام «نخل‌های خونین» و جشنواره عکس اینستاگرامی ویژه هفته دفاع مقدس همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس در این شهرستان برگزار می شود.

وی اظهار داشت: فراخوان این همایش از سوی کانون بسیج هنرمندان شهرستان دزفول اعلام شد و پیرو آن 56 اثر به همایش شعر ارسال شد و 30 عکس شاخص در جشنواره عکس شرکت داده شدند. در بخش شعر از سه نفر به عنوان نفرات اول تا سوم و سه نفر به عنوان نفرات شایسته تقدیر و در جشنواره عکس نیز از سه نفر تجلیل خواهد شد.

یاقدّوس گفت: اختتامیه همایش شعر «نخل‌های خونین» و جشنواره عکس اینستاگرامی ویژه هفته دفاع مقدس ساعت 17 جمعه، 31 شهریور در تالار اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول برگزار می ‌شود./9456/پ204/ب1

ارسال نظرات