۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۱
کد خبر: ۵۲۷۲۳۲
آیت الله صدیقی:

مادرانِ امروز، شهید حججی‌ها را تربیت می‌کنند

امام جمعه موقت تهران گفت: ما امروز در دهه چهارم انقلاب مادرانی را داریم که شهید حججی‌ها را تربیت می‌کنند، امروز مادران با حجاب زینب‌گونه فرزندان خود را نذر قیام امام زمان(عج) می کنند تا در مقابل سلطه‌گران بایستند.
 آیت الله صدیقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران صبح امروز جمعه در همایش شیرخوارگان حسینی که در مصلی تهران برگزار شد با تسلیت ایام سوگواری امام حسین(ع) و با بیان اینکه درباره محرم و عاشورا امام حسین(ع) چند نکته قابل توجه است، اظهار داشت: نکته اول این است که ما وظیفه داریم ماهیت نهضت امام حسین(ع) را همیشه شناسایی کنیم و باید به صورت یک کلاس فرازمانی و فرامکانی از حادثه عاشورا درس بگیریم.

وی ادامه داد: رمز ماندگاری، نور و شعاع تاثیرگذاری عاشورا محتوای نورانی عاشورا و جاذبه بی‌نظیر عاشورا و مجموعه‌ای که این حادثه را آفرید همه قابل توجه است، آنچه در مساله عاشورا محور این عظمت، جلال و شکوه است شخصیت حضرت اباعبدالحسین(ع) است که رهبری و امامت عاشورا را برعهده داشتند.

تولیت حوزه علمیه امام خمینی(ره) تاکید کرد: زمانی که امام حسین(ع) در کربلا حاضر شدند در حدود ٧٢ نفر مرد و حدود ٨٠ نفر زن و کودک همراه ایشان بودند، از نظر ظاهری اندک به شمار می آمدند ولی از نظر کیفیت بالا بودند، کثرت و کمیت خوب است ولی آن چیزی که تاثیرگذارتر است کیفیت است.

آیت الله صدیقی یادآور شد: خیلی از انقلاب‌ها در دنیا رخ داده است که گاهی زرق و برق نیز داشته‌اند ولی اثری از آنها نمانده است، اما حرکت امام حسین(ع) چون یک امر خدایی بود و برای حرکت و نزدیکی به خداوند این قیام را انجام داد نور آن تمام جهان را تحت تاثیر قرار داد.

وی افزود: منشأ حضور عاشورایان در کنار امام حسین(ع) عشق بود و نه رقابت در امور دنیوی و تجملاتی، آنها آمدند که از دنیا بگذرند و آنجا که ایمان و عشق باشد شهوت و اسارت‌های مادی رخت بر می‌بندد و از این طریق انسان می‌تواند آزاد و رها به آسمان پرواز کند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به نکته سومی که در قیام امام حسین(ع) وجود دارد، ابراز داشت: انقلاب امام حسین(ع) صدرصد مردمی بود و بخشنامه و فشار در آن نبود، اگر انقلاب ایران پیروز شد و دست آمریکا از کشور ما کوتاه شد منشأ آن این بود که امام راحل جانشین امام حسین(ع) بود و مردم خودشان بچه‌های خود را در ١٧ شهریور به میدان شهدا آوردند و تقدیم انقلاب کردند.

آیت الله صدیقی گفت: تا زمانی که این عزاداری‌ها رنگ و بوی مردمی دارد و انتخاب خود مردم است هیچ قدرتی نمی‌تواند این موج عظیم را خاموش کند، ولی اگر در قالب اداری رفت این قوام را نخواهد داشت، این هفته؛ هفته دفاع مقدس است و هشت سال ملت ما با شرق و غرب در جنگ بودند و در مقابل بیگانگان ایستادند و انقلاب را خود مردم به وجود آوردند و امروز هم انقلاب ما در مقابل گرگ‌های استکباری همچون اسرائیل و تکفیری‌ها ایستاده است و ما بهترین امنیت را در جهان داریم زیرا مردم خودشان مدافع ولایت و امامت هستند.

وی خاطرنشان کرد: در قرآن آمده است که برای رسیدن به هر هدفی باید رنج کشید، کسی که می‌خواهد به هدف بزرگی برسد باید از محبوبش بگذرد، تمام آنهایی که در کربلا بودند اهل گذشت و فداکاری بودند و هرگز نسبت به سایرین تنگ‌نظری نداشتند.

تولیت حوزه علمیه امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه مادر حضرت مریم فرزند خود را نذر وقف فرهنگی کرد تا در مسجد عبادت کند، تصریح داشت: خداوند به او گفت در دامن مریم فرزندی بدنیا خواهد آمد که مرده را زنده و به اذن الهی خلق را شفا می‌دهد.

آیت الله صدیقی در پایان گفت: ما امروز در دهه چهارم انقلاب مادرانی را داریم که شهید حججی‌ها را تربیت می‌کنند، امروز مادران با حجاب زینب‌گونه آمده‌اند تا فرزندان خود را نذر قیام امام زمان(عج) کنند تا در مقابل سلطه‌گران بایستند، این حضور شما پیامی برای ترامپ و تکفیری‌ها دارد که به آنها می‌گویید تا آخرین قطره خون خود در صحنه ایستاده‌ایم و فرزندان خود را در راه آزادی و آزادگی می‌دهیم./٨١٦/پ۲۰۱/ب۱

ارسال نظرات