۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۵
کد خبر: ۵۲۷۲۴۴
آیت الله صدیقی:

ماه محرم کلاس درس‌های حسینی و عاشورایی است

امام جمعه موقت تهران با بیان این که ماه محرم کلاس درس‌های حسینی و عاشورایی است، گفت: امام حسین(ع) با وجود زن و بچه‌هایش که امکانات و شرایط زندگی خوب می‌خواستند، همه چیزش را فدای دین و استقلال و عزتش کرد.
آیت الله صدیقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در مراسمی که شامگاه پنجشنبه در مسجد دانشگاه شریف به مناسبت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع) برگزار شد، گفت: با عنایت بر آیه ۱۱۱ سوره مبارکه توبه که خود از اسرار الهی است، انسان موجودی است که به واسطه بها و ارزش و درجه‌اش به نوعی قابل خرید و فروش است و خداوند متعال از مشتریان اواست؛ شرط اینکه خداوند عاشق و خریدار کسی شود ایمان است و انسانی که ایمان ندارد بهایی هم ندارد که خداوند در قبال آن بپردازد.

وی افزود: حیوان چنین ظرفیتی ندارد ولی بشر به واسطه اکسیر ایمان می‌تواند تحول پیدا کند و قدرت گسستن از زنجیرهای تعلق به او داده شده است. انسان ظرفیتی خدایی دارد اما کسانی که این تفکر را ندارند و در حقیقت مبدأ آفرینش و ابدیت بشر فکر نمی‌کنند، غافل از فهم و شعور خدادادی در وجود خود به دنبال نداهای انحرافی می‌روند.

امام جمعه موقت تهران در ادامه اظهار داشت: اگر کسی از اعضا و جوارح خود آن‌طور که باید و شاید استفاده نکند و تنها غرق در زندگی غریزی و حیوانی باشد به فرض اینکه تحصیلات عالیه هم داشته باشد، به حد حیوانی نزول کرده است با این تفاوت که حیوان مانند انسان نمی‌تواند تا این حد جنایت کند. رییس جمهور آمریکا در اوج آدم کشی، وحشی گری، کودک کشی، نسل کشی و همه ظلم ها در یمن، تخریب مدرسه و زیرساخت ها، آلوده کردن آب آشامیدنی،  ویران کردن خانه ها و به آتش کشیدن آنها بر سر مردم فقیر در عربستان شمشیر بازی می‌کند و با فروش سلاح، عربستان را تشویق به ادامه این جنایات می‌کند.

وی با بیان اینکه به راستی ترامپ را با این گونه جنایات با کدام حیوان می‌توان مقایسه کرد، گفت: بدتر از ترامپ کسانی هستند که او را قبله خودشان می‌دانند و با داشتن مکتبی مانند اسلام و بزرگانی نظیر امام حسین(ع) که همه جاذبه‌ها و زیبایی‌های عالم را در خود دارد، بیگانگان را قبله خود قرار داده و علت پیشرفت آنها را بی دینی می‌دانند.

آیت الله صدیقی در ادامه اظهار داشت: این افراد به واسطه بی اعتنایی به دین و تحت عناوین روشن‌فکری، انقلابی بودن را خارج از اعتدال می‌دانند و به نیروهای جان بر کف توهین می‌کنند. آنها حججی‌هایی را که زن جوان و بچه کوچک خود را با تمام عشق و علاقه می‌گذارند و مدافع حرم می‌شوند، به راحتی تندرو می‌نامند.

توسعه خوب است، اما نه به قیمت از دست دادن ارزش‌ها

وی ابراز داشت: چطور می‌توان کسانی را که در مقابل جنایات سکوت می‌کنند و اعتراضی ندارند را انسان نامید، چطور می‌توان آنها را معتدل خواند و مردم خودمان را که در مقابل ظلم و ستم مردم بی گناه غیرت و حساسیت دارند و در مقابل باج گیرها باج نمی‌دهند تندرو دانست؛ قطعاً توسعه خوب است اما نه به قیمت از دست دادن ارزش‌ها؛ ما اینها را از امام حسین(ع) آموختیم که با وجود زن و بچه‌هایش که امکانات و شرایط زندگی خوب می‌خواستند، همه چیزش را فدای دین و استقلال و عزتش کرد. ماه محرم کلاس درس‌های حسینی و عاشورایی است.

امام جمعه موقت تهران در ادامه ابراز داشت: انسان زمانی که ارزش پیدا کرد و به زیبایی واقعی مزین شد خداوند بالاترین و ارزشمندترین خریدار او خواهد بود و اینها همه از سر لطف و تفضل و عشق خداوند است. انسان واقعی قلب خود را خانه خداوند قرار می‌دهد و دل خود را به معصومین می‌سپارد تا خانه‌های خدا(دل) را از بت پاک‌سازی کنند.

آیت الله صدیقی با اشاره به اینکه خداوند پیامبران را فرستاده تا با هدایت ما به سوی ایمان، اجازه ندهند که ما خود را ارزان بفروشیم، گفت: به غیر از خدا هر کسی خریدار دل ما باشد نمی‌تواند ارزش واقعی آن را پرداخت کند. کسی که قدر و ارزش ما را می‌داند همان کسی است که ما را آفریده است، با او معامله کنید که حق شما را ادا خواهد کرد. این اشتباه است که فکر کنیم زد و بند با بیگانه می‌تواند کار ما را اصلاح کند زیرا رازق واقعی خداوند است.

اگر یک صدم اعتماد به آمریکا را به خدا داشتیم متضرر نمی‌شدیم

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه تا این حد که به آمریکا و ۵+۱ اعتماد شد، اگر یک صدم آن به خداوند اعتماد می‌شد امروز این زیان‌ها را متحمل نمی‌شدیم، گفت: چرا خدا را باور نداریم و خود را با اعتماد و تکیه به خدا قوی نمی‌کنیم. چرا خداوند را رازق نمی‌دانیم، چرا به تاریخ نگاه نمی‌کنیم. ببینیم که پیامبر اکرم(ص) در چه شرایط سختی با دنیا مقابله کرد و اسلام را از چه بسترهای سخت و دشواری، به حالت جهانی شدن آن تا به امروز رساند.

آیت اللهی به خدا نمایی است، حججی آیت الله بود

آیت الله صدیقی ابراز داشت: انسان باید آیه خداوند در زمین باشد. آیت اللهی به عمامه نیست، آیت اللهی به خدانمایی است، حججی آیت الله بود و به معنای واقعی آیه خداوند در زمین و آسمان شد که اینطور دلها را با پروازش لرزاند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: عبادت این است که کارهای خود را در راستای رضای خدا انجام دهیم، حرام خور و رانت خوار نباشیم، حقوق های کارنکرده نگیریم، حق مردم را نخوریم و این‌گونه عبادت مالی و اقتصادی داشته باشیم و به داد مردم و فقرا برسیم، نگذاریم بر اثر بیکاری جوانان در امور فساد و قاچاق بیفتند. مردم آگاه باشند که مسؤول هستند و باید نیازهای خود را از مسؤولان طلب کنند./966/پ۲۰۱/ب۱

ارسال نظرات