۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۱
کد خبر: ۵۲۷۳۰۵
نماینده ولی فقیه در قزوین:

متولیان مجالس عزاداری بر رفتار هیأت ها نظارت داشته باشند

نماینده ولی فقیه در قزوین گفت: تمام کسانی که به نحوی متولی برپایی مجالس عزاداری سیدالشهدا(ع) هستند باید ادب و نزاکت اخلاقی و اسلامی را رعایت کرده و از انجام اعمالی که برخلاف شئونات اسلامی است به شدت پرهیز کنند.
حجت الاسلام والمسلمین عابدینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته قزوین که در مسجد النبی(ص) این شهر برگزار شد ضمن توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و نظم در امور با اشاره به فرارسیدن ماه محرم گفت: در ماه محرم فضای جامعه دینی رنگ و بوی شهادت و ایثار به خود می‌گیرد به برکت مکتب حسین بن علی(ع) شور و شعور حسینی روز به روز بیشتر شده و دل‌ها با یکدیگر منسجم می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به معنای فرازی از فرازهای زیارت عاشورای امام حسین(ع) افزود: در زیارت عاشورا آمده است انی سلم لمن سالمکم و حرب لمن حاربکم این دعا به معنای آن است که هر چه مهر و محبت است باید میان مسلمانان گسترش یافته و خشم و نفرت نثار دشمنان اسلام شود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در ادامه با اشاره به رعایت شئونات اسلامی و اخلاقی در ماه محرم از سوی هیأت‌های مذهبی و عزاداران اظهار کرد: تمام کسانی که به نحوی متولی برپایی مجالس عزاداری سیدالشهدا(ع) هستند باید ادب و نزاکت اخلاقی و اسلامی را رعایت کرده و از انجام اعمالی که برخلاف شئونات اسلامی است به شدت پرهیز کنند.

وی در ادامه با اشاره به جلوگیری از ورود انحرافات و بدعت‌ها در مجاس عزاداری ابراز کرد: عده‌ای هستند که در منابر و سخنرانی‌های خود به جهت تحریک احساسات مردم موضوعاتی را به امام حسین(ع) نسبت می‌دهند که واقعیت عینی و خارجی ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در ادامه اضافه کرد: همه عزاداران، مداحان و سخنرانان باید از انحرافات عزاداری جلوگیری کرده و با نهی از منکر و ارشاد صحیح به فرصت طلبان اجازه ندهند که به فرهنگ اباعبدالله(ع) آسیب وارد کرده و مروج بدعت و خرافات باشند.

وی در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره به سخنان بی‌پایه رییس جمهور آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل ابراز کرد: سخنان رییس جمهور آمریکا ناشی از جهل و کینه و دشمنی نسبت به ایران بود آمریکایی ها و رییس جمهور این کشور درک نمی کند که قدرت شیطانی آنها در حال فروپاشی است و در میان ملت‌ها هیچ موقعیتی ندارند.

خطیب نماز جمعه قزوین در ادامه با اشاره به وعده‌های قرآن کریم پیرامون نابودی مستکبران گفت: ما بر اساس وعده‌های قرآن به نابودی مستکبران در آینده‌ای نزدیک امیدوار هستیم چرا که خداوند متعال هنگامی که مرگ استکباران را بیان می‌کند یعنی او هم آماده است تا با دعا و درخواست ما سرنگونی مستکبران را برساند.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با اشاره به فرارسیدن هفته دفاع مقدس تصریح کرد: در دفاع مقدس ما شاهد یک جنگ نابرابر و ناعادلانه بودیم زیرا تمام دنیا به حمایت از بعثی‌ها به میدان آمده بودند اما مردم مسلمان و متدین ما در مقابل این رژیم منحوس و کافر ایستادگی کرده و بسیاری از آنها به فیض شهادت نائل آمدند.

وی در پایان گفت: ما باید متحد و قدرتمند همدل و پیرو ولایت و رهبری باشیم تا امنیت پیدا کنیم از این رو تا می‌توانیم باید اسلام را یاری کنیم و با اتحاد و انسجام این انقلاب را از آسیب‌ها حفظ کرده و آن را به دست صاحب اصلی‌اش برسانیم./873/پ۲۰۱/ب۱

ارسال نظرات