۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۵
کد خبر: ۵۲۸۰۶۸
نماینده ولی فقیه در ایلام:

نهضت عاشورا بیمه کننده بعثت و غدیر است

نماینده ولی فقیه در ایلام گفت: امام حسین(ع) با قیام عاشورا توانست مکتبی را بنیان گذاری کند و بعثت و غدیر را که در زندگی بشر آثار فراوانی داشتند دوباره آنها را در متن جامعه پیاده کنند.
لطفی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ایلام، حجت الاسلام والمسلمین محمدنقی لطفی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، امروز در جمع آمران به معروف و ناهیان از منکر استان ایلام، در حسینیه حضرت زینب این شهر اظهار داشت: ماه محرم فرصتی برای پرداختن به ابعاد و ویژگیهای عاشورا است.

وی افزود: عاشورا پیام هایی دارد که این پیام ها در ابعاد مختلف قابل بحث و بررسی است و می تواند در زوایای زندگی فردی و جامعه و اجتماعی و جامعه اسلامی ما تاثیر گذار باشد.

امام جمعه ایلام خاطر نشان کرد: قیام عاشورا یک قیام مقطعی و یک حادثه عادی نبوده است، بلکه یک جریان مستمر در همه قرون و اعصار است و برای همه جوامع بشری به ویژه جامعه اسلامی پیام دارد، حرف دارد، گرچه در طول تاریخ نویسندگان برازنده، محققان و فیلسوفان و تاریخ نگاران گوشه هایی از این حماسه جاودانه بیان کردند اما هرچه گفتند قطره ای نسبت به دریا و اقیانوس است.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی ابراز داشت: امام حسین(ع) با این حرکت بزرگ توانست یک مکتبی را بنیانگذاری کند و بعثت و غدیر را که در زندگی بشر آثار فراوان داشتند دوباره اینها را در متن جامعه پیاده کنند، از این رو ابا عبدالله با قیام و نهضتش و با تقدیم عزیزترین نزدیکانش توانست یک چهره واقعی و نابی از اسلام به جهان معرفی کند.

وی ادامه داد: اسلام در اثر انحرافات از زمانی که سقیفه پدید آمد و آن فتنه بزرگ در قلب جامعه اسلامی پدید آمد در حال نابود شدن بود که در طول ۲۵ سال بدعت گذاری ها و عوض شدن جای ارزش با ضد ارزش ها، سکانداری جامعه به امیرمومنان(ع) رسید.

وی با بیان اینکه حضرت علی(ع) در مدت کمی که حاکم جامعه اسلامی بود با توجه به رخنه و نفوذ بدعت ها در قلب و اعتقادات مردم و اوج گیری نفاق در جامعه نتوانست آن چنان که باید آن ارزش های اسلامی فراموش شده را برگرداند، گفت: 25 سال بدعت گذاری ها، دور شدن از معارف ناب اسلامی، تفسیرهای غلط، دور کردن مردم از اهل بیت و تفسیر و تبیین حقایق به نا اهلان و مقام به انسان های فاسد دادن یک جامعه ای به وجود آمد که فقط نامش جامعه اسلامی بود اما محتوا و حقیقت این جامعه  خالی از معنویت و خالی از ارزش ها و مقدسات بود.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام تاکید کرد: در آن جامعه امر به معروف و نهی از منکر کاملا پرچیده شده بود به طوری که معاصی مختلفی در زمان یزید ملعون بصورت علنی اتفاق می افتاد و مردم اعتراضی نسبت به این مسائل نداشتند.

امام جمعه ایلام تصریح کرد: یکی از مهمترین علل قیام بزرگ امام حسین احیای امر به معروف و نهی از منکر بود و این امر الهی به اندازه ای بزرگ بود که آن حضرت از عزیزترین نزدیکان خود گذشت و همه آنها را در راه زنده شدن اسلام از دست داد.

وی عنوان داشت: اگر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه ای کم رنگ شود بدانید آن جامعه در ورطه نابودی قرار خواهد گرفت زیرا که این فریضه الهی بعنوان هدایت و هشدار است.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی خاطر نشان کرد: همه و تک تک اعضای جامعه باید خود مجری اجرا کردن امر به معروف و نهی از منکر باشند و اول از هر کسی نفس خود را مورد تهذیب و تزکیه قرار دهند.

وی در پایان گفت: یکی از مولفه های نهادینه سازی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه انتقال مفاهیم و علل بزرگ قیام سید و سالار شهیدان(ع) است که این کار تاثیر بسیار زیادی در آحاد جامعه مخصوصا در ایام که دل ها همه آماده پذیرایی از افکار حسینی است./۸۷۹/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات