۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۲
کد خبر: ۵۲۸۲۲۱
نماینده ولی فقیه در بسیج دانشجویی خراسان شمالی:

گریه بر مظلومیت امام حسین پاک‌کننده گناهان کبیره است

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در بسیج دانشجویی خراسان شمالی گفت: گریستن بر حسین بن علی (ع) گناهان کبیره را پاک کرده و سبب صفای دل می‌شود.
حجت‌الاسلام علیرضا اصغری، مسؤول نمایندگی ولی فقیه در بسیج دانشجویی خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علیرضا اصغری، مسؤول نمایندگی ولی فقیه در بسیج دانشجویی خراسان شمالی، امروز در محفل شعرخوانی دفاع مقدس که با حضور شاعران استانی در محضر حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد برگزار شد، با تسلیت ایام عزاداری امام حسین (ع)، اظهار کرد: دشمنان اسلام بزرگ‌ترین جنایت را در حق فرزند رسول گرامی خدا مرتکب شدند.

وی افزود: در حالی که حتی قوم جاهلیت جنگیدن در ماه محرم را بر خود حرام کرده بودند؛ اما رذالت فکری و روحی و روانی دشمنان آل علی در دوران بنی‌امیه به حدی رسیده بود که در ماه محرم دست خود را به خون پاک‌ترین انسان‌های روی زمین آلوده کردند.

حجت‌الاسلام اصغری اضافه کرد: قومی که وقتی می‌خواستند افتخارات خود را مطرح کنند تعداد دزدی‌ها و قتل و غارت‌ها را می‌گفتند با وجود این ظلم را در این ماه بر خود حرام کرده بودند؛ اما زهادنمایان و قرآن‌خوانان دروغین در ماه محرم امام حسین (ع) و یاران باوفایش را به شهادت رساندند.

وی ادامه داد: دشمنان اسلام به اسم دین و خدا خون‌های فرزندان پیامبر را در این ماه ریختند و نام خود را برای همیشه تاریخ بدنام کردند.

حجت‌الاسلام اصغری با بیان اینکه نظام خلقت به عظمت این امام همام سر تعظیم فرود آورده است، افزود: در مقابل اسارت ناموس و دختران پیامبر از سوی دشمنان اسلام و هتک حرکت دختران رسول گرامی اسلام کاری بود که بدخواهان آل علی (ع) انجام دادند.

وی با اشاره به اینکه غیرت تاریخ اجازه نداد که در تاریخ بماند که در کربلا چه اتفاقی افتاد، تصریح کرد: بنا به تعبیر یکی از علمای بزرگ غیرت تاریخ سبب پاک شدن بسیاری از وقایع کربلا در طول تاریخ شد.

حجت‌الاسلام اصغری تصریح کرد: کسانی که از لباس تکه‌تکه شده پیامبر برای تبرک نگذشتند چطور به خود اجازه دادند که این جسارت‌ها را به ناموس و دختران پیامبر کنند.

وی با بیان اینکه اعجاب و عشق نظام خلقت به حسین بن علی است، اضافه کرد: در آموزه‌های اسلامی تأکید شده هر مجلس عزایی که برپا می‌کنید از حسین بن علی (ع) ذکر کنید؛ زیرا خداوند در نظام خلقت مثل و مانندی نظیر امام حسین (ع) خلق نکرد.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در بسیج دانشجویی خراسان شمالی در خاتمه اظهار کرد: بنا بر احادیث رسیده از ائمه اطهار (ع) گریستن بر حسین بن علی (ع) گناهان کبیره را پاک کرده و سبب صفای دل می‌شود.

گفتنی است، در این محفل شماری از شاعران استان اشعار خود پیرامون دفاع مقدس را قرائت کردند./9314/پ202/ب1

ارسال نظرات