۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۲
کد خبر: ۵۲۸۵۷۲
مدیر آستان مقدس امامزاده حسن:

احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه لبیک به امام حسین است

مدیر آستان مقدس امامزاده حسن(ع) گفت: در لبیک به امام حسین(ع) باید به وظیفه شرعی خود یعنی احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه عمل کنیم.
امربه معروف

حجت‌الاسلام حسین سرزعیم مدیر آستان مقدس امامزاده حسن(ع) در حاشیه همایش احلی من العسل در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره ضرورت امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی، گفت: امر به معروف و نهی از منکر از اصلی‌ترین اهداف قیام حضرت سیدالشهدا(ع) است.

وی افزود: امام حسین(ع) طی یک جمله به برادر خود محمد حنفیه فرمودند که من خارج می شوم که امر به معروف و نهی از منکر انجام دهم؛ این فریضه همچون نماز بر همه ما واجب است هر چند که امروز درباره آن غفلت صورت گرفته است.

مدیر آستان مقدس امامزاده حسن(ع) ادامه داد: نتیجه منفی غفلت از امر به معروف و نهی از منکر را هم در بخش‌های مختلف جامعه و فرهنگ خود شاهد هستیم، چون امر به معروف و نهی از منکر یا انجام نشده یا اگر هم انجام شده ضعیف بوده است که آسیب‌های آن را در جامعه شاهد هستیم.

حجت‌الاسلام سرزعیم بیان داشت: ما نباید این وظیفه شرعی را به عهده یکدیگر قرار داده و خود را درباره آن مسؤول ندانیم بلکه همه آحاد جامعه موظف هستیم این فریضه مغفول شده را احیا کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: لبیک ما به امام حسین(ع) این باشد که اگر ایشان جان خود را فدای امر به معروف و نهی از منکر کردند ما هم برای تحقق آرمان ایشان به این وظیفه شرعی لبیک گفته و در راستای هدف امام قدم بر‌داریم./807/ت302/ب1

ارسال نظرات