۰۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۳
کد خبر: ۵۲۸۹۵۱
امام جمعه خرم آباد:

صبر و مقاومت مهم ترین درس نهضت عاشورا است

نماینده ولی فقیه در لرستان نهضت عاشورا را سراسر درس خواند و گفت: صبر و مقاومت مهم ترین درس نهضت عاشورا است که برای پیشرفت کشور باید مورد توجه قرار گیرد.
امام جمعه خرم آباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد، در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: امام حسین(ع) معلم بشریت، معرفت، شجاعت، غیرت و آزادگی است.

وی با اشاره به اینکه مردم به وجود امام حسین(ع) عشق می ورزند، افزود: مهم ترین درس نهضت عاشورا صبر، مقاومت و زیر بار ذلت نرفتن است.

غیرت و مروت شهید حججی موجب ایستادگی در برابر دشمن شد

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه شهید حججی جلوه بسیار کوچکی از امام حسین(ع) را نشان داد، عنوان داشت: شهید حججی با صلابت، غیرت، مروت و جوانمردی در برابر دشمنان در کشور غوغایی به پا کرد.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب خاطرنشان کرد: هیچ کار خدای متعال بدون حکمت نیست، شهادت شهید حججی نیز بدون حکمت نبوده است، این امر اخلاص و نیت شهید حججی را نشان داد و خون این شهید روح تازه ای بر کالبد جامعه دمیده است.

تبعیت از ولایت پیروزی، عزتمندی و کرامت می آورد

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با تأکید بر ضرورت درس گرفتن از نهضت عاشورا بیان داشت: تبعیت از ولایت از درس های نهضت عاشورا است.

وی در ادامه بیان داشت: حرکت در مسیر ولایت موجب سعادتمندی دنیا و آخرت، عزت، بزرگی، کرامت، پیروزی و سربلندی می شود.

امام جمعه خرم آباد خاطرنشان کرد: امروز با تبعیت از ولایت باید راه شهدا را ادامه دهیم و مقاومت و ایستادگی را از امام حسین(ع) و صبر و استقامت را از زینب کبری(س) و امام سجاد(ع) الگو بگیریم.

تکیه بر توانمندی داخلی کشور کلید حل مشکلات است

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی در بخش دیگری از سخنان خود در خطبه های نماز جمعه این هفته با تأکید بر ضرورت توجه به توانایی های داخلی و تلاش در جهت رفع مشکلات کشور عنوان کرد: تکیه بر توانمندی داخلی کشور کلید حل مشکلات است.

وی تصریح کرد: برای پیشرفت و موفقیت کشور در عرصه های مختلف با توکل بر خدا باید بر توان، قدرت، استعداد و منابع خود تکیه و با در پیش گرفتن تفکر انقلابی در برابر توطئه ها و دسیسه های دشمن ایستادگی کنیم.

امام جمعه خرم آباد تکیه بر توان داخلی را مهم ترین درس نهضت عاشورا عنوان کرد و بیان داشت: برای رسیدن به پیشرفت باید اعتماد به نفس داشته باشیم./9459/پ۲۰۱/ب۱

ارسال نظرات