۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۶
کد خبر: ۵۲۹۴۱۰
آیت الله صدیقی:

امام حسین مأمور نجات بشریت تا روز قیامت است

امام جمعه موقت تهران با بیان این که امام حسین(ع) مأمور نجات بشریت تا روز قیامت است، گفت: امام حسین(ع) تمام وجود خود را مدیون خداوند می‌دانست و با تمام معرفت و راز و نیازها و اعمال خیرش از درگاه خدا عذر می‌خواست و استغفار می‌کرد.
 آیت الله صدیقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران و تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) در مراسمی که عصر امروز در حوزه علمیه امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: امام حسین(ع) مأمور نجات بشریت تا روز قیامت است. خداوند با نزول آیه تطهیر نشان داد که امام حسین(ع) گناه جوارحی ندارد. گناه بر هر عضوی که بنشیند طهارت خود را از دست می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه فرشتگان مأمور قبض روح وقتی به سراغ شخصی که غرق در گناه است می‌آیند از او متنفر شده و به او سخت می‌گیرند، عنوان کرد: جان دادن این شخص با شکنجه‌های روحی همراه می‌شود بنابراین همواره مراقب غذایی که جسم و روح‌مان از آن تغذیه می‌کنند باشیم و بدانیم که مرگ حق است و روز حسابی در پیش است که هیچ شخصی را از آن مفر و نجاتی جز به ایمان و انجام اعمال شایسته نیست.

امام جمعه موقت تهران افزود: امام حسین(ع) که در آیه تطهیر تک ستاره معرفی شده، به این معنی است که ایشان در طول زندگی خود گناه نکرده است و از این جهت با مردمی که کمر به قتل ایشان بسته بودند به چند طریق اتمام حجت کرد که ای مردم چه جرم و پرونده‌ای از من سراغ دارید. در جواب امام هیچ کس پاسخی نداشت و برخی نیز اذعان داشتند که به علت کینه‌هایی است که با پدرت داشتیم.

وی ابراز داشت: امام حسین(ع) به حکم آیه تطهیر هیچ رذیلت اخلاقی نداشت؛ برخی انسان‌ها گناه ندارند ولی رذیلت‌های اخلاقی مانند حسادت دارند که باطن انسان را نجس می‌کند. بدانیم بدن ما لباس ماست که موقع مردن این لباس را از ما می‌گیرند. اگر با لباس و بدن نجس که لباس روح‌مان است نماز بخوانیم نمازمان درست نخواهد بود.

خودبینی با خدابینی منافات دارد

آیت الله صدیقی با بیان اینکه رذایل اخلاقی از نجاسات روح است، گفت: انسانهای متکبر و بزرگ بین، حسود، حریص و کینه توز با پروراندن این رذایل اخلاقی در خود، روح خود را به نجاسات آلوده می‌کنند. امام حسین(ع) از رذایل اخلاقی به دور بود و تمام صفات حمیده در وجود مبارک ایشان موج می‌زد.

وی با اشاره به اینکه تعلقات به غیر خدا سبب سخت شدن مرگ می‌شود، گفت: راحت جان دادن انسان در این است که محبت دنیا را از دل خود بیرون کند؛ بنا بر آیه تطهیر هیچ حبّ و عشقی نسبت به دنیا در قلب مبارک امام حسین(ع) وجود نداشت. امام حتی خود را نمی‌دید، خودبینی با خدابینی منافات دارد. انسان برای هر کار خیری که انجام می‌دهد امتیازی کسب نمی‌کند مگر اینکه کارش را بزرگ نبیند و این را باید از کربلای امام حسین(ع) یاد گرفت.

امام جمعه موقت تهران در ادامه افزود: امام قیام خود را بر پایه نماز عملی کرد، نماز تکیه‌گاه دین و مایه عاقبت به خیری انسان است، ما نیز شایسته است همه روزها را عاشورا بدانیم و به عشق امام حسین(ع) نمازهای خود را اول وقت بجا آوریم. دوم اینکه امام عشق به تلاوت قرآن داشت زیرا بر این اعتقاد پای بند بود که قرآن عهدنامه خداوند است، پس روزی یک آیه از آن بخوانیم و به آن عمل کنیم.

وی در پایان با بیان اینکه امام حسین(ع) عاشقی است که خود را همواره بدهکار بارگاه معشوق می‌داند، خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) تمام وجود خود را مدیون خداوند می‌دانست و با تمام معرفت و راز و نیازها و اعمال خیرش از درگاه خدا عذر می‌خواست و استغفار می‌کرد. حضرت زینب(س) در گودی قتله گاه به خداوند عرض کرد خداوندا این عمل کم را از ما قبول کن. ما هم بدانیم هر کار خیری انجام دهیم و هر چقدر عمل داشته باشیم باز هم بدهکار خداوند هستیم./966/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات