۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۵
کد خبر: ۵۳۳۳۹۶
آیت الله دری نجف آبادی:

زکات پشتوانه ای محکم برای نیازمندان و محرومان است

آیت الله دری نجف آبادی با تاکید بر پرداخت زکات، گفت: زکات ظرفیت اقتصادی است که با پرداخت آن می توان پشتوانه محکمی برای نیازمندان و محرومان جامعه ایجاد کرد.
آیت الله دری نجف آبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک عصر امروز در نشست شورای زکات استان مرکزی در اراک، گفت: توسعه فرهنگ زکات در بین مردم امری ضروری است که باید مورد توجه قرار بگیرد و زمینه برای مشارکت بیشتر مردم فراهم شود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به سفارش اسلام در خصوص زکات، خاطر نشان کرد: خداوند متعال با نازل کردن صدها آیه در خصوص توسعه و ترویج فرهنگ زکات، مسلمانان را به پرداخت به موقع زکات سفارش کرده است.

وی ایجاد صندوق ویژه زکات را در استان موضوعی بسیار مهم دانست و افزود: با ایجاد صندوق ویژه زکات در استان می توانیم گامهای بلندی در راستای رفع مشکلات نیازمندان برداریم.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه زکات در درجه اول باید در مناطق آسیب پذیر و بین فقرا تقسیم شود ابراز داشت: با برنامه ریزی مناسب و تدبیر باید وضعیت مطلوب و آبرومند در موضوع زکات در استان داشته باشیم و به عنوان استانی نمونه، در جمع آوری زکات در کشور معرفی شویم.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی با تاکید بر پرداخت یارانه مناسب تر به دهک های پایین جامعه، گفت: تعدادی از خانواده ها در کشور هستند که نیازی به پول یارانه ندارند و با برنامه ریزی مناسب می توان با پرداخت یارانه به دهک های پایین، فاصله طبقاتی در جامعه را کاهش داد.

امام جمعه همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به توطئه های دشمنان علیه نظام اسلامی اشاره کرد و  اظهار داشت: همدلی، نوع دوستی و وحدت رمز مقابله با توطئه های پایان ناپذیر دشمنان اسلام است که باید همیشه ملت ما در قبال نقشه های شوم دشمنان بیدار و آگاه باشند.

قنبر موسی نژاد مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی نیز در این نشست با تاکید بر اهمیت زکات در جامعه تصریح کرد: رسانه ها نقش بسیار تاثیرگذاری در توسعه و ترویج فرهنگ زکات در جامعه دارند و باید از این ظرفیت مناسب برای تشویق مردم به پرداخت به موفع زکات استفاده کرد.

در شش ماه ابتدای امسال 38 میلیارد ریال زکات در استان جمع آوری شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 200 درصد افزایش داشته است.

موسی‌نژاد با بیان اینکه در ۶ ماهه اول امسال ۳۸ میلیارد ریال زکات در استان مرکزی جمع آوری شده است، گفت: از این میزان یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان زکات واجب، یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان زکات فطریه و ۷۰۰ میلیون تومان زکات مستحبی بوده است که در مجموع نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۲۰۰ درصدی داشته است./842/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات