۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۱
کد خبر: ۵۳۵۳۲۷
نمایشگاه مطبوعات/ فرحی مطرح کرد؛

لایحه اصلاحات سود بانکی در دست بررسی مجلس/ موضوع اقتصاد امن در دستور کار همه مراجع و دستگاه‌ها قرار گرفته

رییس پست بانک ایران گفت: موضوع اقتصاد امن در دستور کار همه مراجع و دستگاه‌ها قرار گرفته و این موضوع چنانچه عملیاتی شود شاهد موفقیت در این عرصه خواهیم بود.
 غرفه خبرگزاری رسا در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات

خسرو فرحی، رییس پست بانک ایران در بازدید از غرفه خبرگزاری رسا، در مورد آخرین وضعیت اصلاحات سود بانکی و اقدامات مجلس در این زمینه گفت: در حال حاضر یک لایحه‌ای را دولت و بانک مرکزی به مجلس ارائه کردند که براساس آن اصلاحات بانکی که مدنظر قانون‌گذار و بانک مرکزی است در این لایحه آمده است.

وی ادامه داد: باتوجه به اینکه قوانین حاکم بر سیستم بانکی ما بعد از چهل سال نیاز به تغییر داشت در این لایحه موضوعات در این زمینه وجود دارد، این لایحه در حال حاضر در مجلس در دست بررسی برای تصویب و قانون‌گذاری است.

‌رییس پست بانک ایران یادآور شد: این قانون پوشش‌دهنده خلأها و نواقصی است که در سیستم بانکی ما وجود دارد، در طول زمان ما نیاز به اصلاح یکسری از قوانین نظام بانکی داشتیم.

فرحی در مورد سخنان مقام معظم رهبری و بیان عنوان اقتصاد امن یا امنیت اقتصادی نیز تصریح کرد: در امتداد فرمایشات مقام معظم رهبری در راستای اقتصاد مقاومتی موضوع اقتصاد امن را ایشان مطرح کردند، اینکه ما بتوانیم یک حوزه امن برای کشور در زمینه اقتصاد فراهم کنیم که بتواند از هرگونه تنشی جلوگیری کند موضوع بسیار مهمی است که رهبری نیز بر روی آن تاکید داشتند.

وی افزود: موضوع اقتصاد امن در دستور کار همه مراجع و دستگاه‌ها قرار گرفته و این موضوع چنانچه عملیاتی شود شاهد موفقیت در این عرصه خواهیم بود.

رییس پست بانک ایران در مورد رأی اعتماد نمایندگان به وزرای پیشنهادی دولت نیز اظهار کرد: در تعاملی که خوشبختانه بین دولت و مجلس برقرار است به نظر می‌رسد بیشتر از 50درصد نظر نمایندگان به سوی دو وزیر جلب شود.

فرحی در پاسخ به این سؤال که روند اقتصادی کشور در دولت دوازدهم چگونه بوده است، خاطرنشان کرد: دولت دوزادهم مبتنی بر راه‌کارها و فرمایشات مقام معظم رهبری به ویژه در حوزه اقتصاد مقاومتی تمام فعالیت‌های اقتصادی خود را مبتنی بر همین موضوع کرده است.

وی بیان داشت: در حوزه بانک، فعالیت‌های سرمایه‌گذاری و جلب سرمایه‌های خارجی دولت اقدامات خوبی را داشته و امیدواریم مجموعه این فعالیت‌ها در جهت دغدغه اصلی کشور که تولید و اشتغال است کمک‌کننده باشد.

رییس پست بانک ایران در پایان درباره تعامل مجلس و دولت نیز در این دوره گفت: خوشبختانه در این دوره تعامل این دو قوا در سطح بالایی در حال شکل‌گیری است و این قطعا در تحقق اهداف مختلف کشور به ویژه در عرصه‌ اقتصادی موثر خواهد بود و امیدواریم این روند همچنان موثر و پابرجا بماند./816/۲۰۱/ح

ارسال نظرات