۱۱ آبان ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۱
کد خبر: ۵۳۶۰۴۹
نمایشگاه مطبوعات؛

اقتصاد کشور باید بر پایه اقتصاد مقاومتی باشد

رییس شورای اسلامی شهر قم با تأکید بر اینکه باید اقتصادکشور برپایه اقتصاد مقاومتی باشد، خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی مسأله مستمر و همیشگی است و نباید به نتایج مقطعی دل بست بلکه باید برنامه ریزی بلند مدت در دستور کار باشد تا بتوان به اهداف پایدار رسید.
رییس شورای اسلامی شهر قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، عبدالله جلالی رییس شورای اسلامی شهر قم با حضور در بیست و سومین نمایشگاه بین المللی مطبوعات و خبرگزاری ها، با حضور در غرفه خبرگزاری رسا، بیان کرد: اقتصاد مقاومتی یک زنجیره به هم پیوسته است که از تفکر، اندیشه و برنامه ریزی شروع میشود و به تولید خدمت، کالا، فرهنگ و همه نیازها ختم می شود.

جلالی با تاکید بر عمل به سیاست های اقتصاد مقاومتی و دوری از سیاست بازی و سیاست زدگی، افزود: ما باید حرف و عملمان یکی باشد تا به توسعه پایداربرسیم و امروز جایی برای شعار نیست و باید با صرف انرژی، اقدامات عملی را به صورت جدی پیگیری کنیم.

وی با تأکید بر اینکه باید اقتصادکشور برپایه اقتصاد مقاومتی باشد، خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی مسأله مستمر و همیشگی است و نباید به نتایج مقطعی دل بست بلکه باید برنامه ریزی بلند مدت در دستور کار باشد تا بتوان به اهداف پایدار رسید.

رییس شورای اسلامی شهر قم با تاکید بر این که باید نگرشمان را به اصل اقتصاد مقاومتی بالا ببریم، بیان کرد: افزایش بهره وری یکی از راههای دستیابی به اقتصاد مقاومتی است که اگر به آن توجه ویژه شود سبب رونق تولید در کشور خواهد شد.

جلالی با بیان اینکه بستر و فضای اقتصاد مقاومتی توسط رهبر معظم انقلاب فرآهم شده و مسؤولان باید این فضا را برای رسیدن به اهداف مدیریت کنند، افزود: با کار و فعالیت تخصصی، بهره گیری از توان دانشگاهیان می توان به رشد اقتصادی مطلوب رسید.

 رییس شورای اسلامی شهر قم ریاضت اقتصادی را جدای از اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: اقتصاد مقاومتی ریاضت اقتصادی نیست بلکه ایجاد شرایط مناسب و درست برای رفاه عمومی و زندگی راحت تر مردم است.

جلالی افزود: استفاده از منابع و امکانات موجود کشور و بهره مندی مناسب از توان نیروی انسانی سبب توسعه اقتصادی و در نهایت رسیدن به اهداف بلند اقتصاد مقاومتی است.

رییس شورای اسلامی شهر قم افزایش تولید و مصرف داخلی را ضروری دانست و بیان کرد: تولید کننده ها باید کیفیت کالا ها و خدمات خود را بالا ببرند و از ورود کالاهایی که مشابه داخلی دارد جلوگیری شود.

به گزارش رسا، بیست‌وسومین نمایشگاه مطبوعات میزبان بیش از ۶۰۰ رسانه است که در ۱۰ گروه اصلی و ۵ گروه فرعی در مساحتی بالغ بر ۱۳ هزار متر مربع برگزار شده است.

در نمایشگاه امسال ۱۰۰ ماهنامه، ۵۴ هفته‌نامه، ۳۰ دوهفته‌نامه، ۲۰ دوماهنامه، ۵۲ فصلنامه، بیش از ۱۱۵ رسانه برخط (خبرگزاری و پایگاه خبری)، ۷۰ رسانه غیرسراسری (محلی، منظقه‌ای و استانی)  و بیش از ۶۰ روزنامه و موسسه مطبوعاتی حضور دارند.

همچنین بیش از ۸۰ رسانه در گروه سیاسی و اقتصادی، ۸۰ رسانه فرهنگی و هنری، بیش از ۸۰ غرفه در گروه تخصصی، ۳۰ غرفه در گروه خانواده و ۲۰ غرفه در گروه دین و اندیشه نمایشگاه مطبوعات امسال حضور دارند.

گفتنی است، بیست‌وسومین نمایشگاه مطبوعات روز جمعه (۵ آبان ماه) آغاز به کار کرد و تا ۱۲ آبان نیز در مصلی تهران برپا خواهد بود./842/۲۰۱/ح

ارسال نظرات