۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۲
کد خبر: ۵۳۶۴۳۴
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

انسان مسلمان نمی‌تواند با دشمنان خدا دوستی کند

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه انسان مسلمان نمی‌تواند با دشمنان خدا دوستی کند، گفت: آمریکا دزد مال و ایمان مسلمانان است؛ اما عربستان با چنین دشمنی طرح دوستی ریخته است.
استاد انصاریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان استاد حوزه علمیه، امروز عصر در مسجد شهید بهشتی(ره) گفت: آثاری که از زمان رسول خدا(ص) تا دوران امام دوازدهم اعم از روایات، نامه‌ها و سخنرانی‌ها در توصیه به خانواده‌ها و مردم بیان شده و باقی مانده در هیچ مکتبی وجود ندارد.

وی افزود: بنابراین اگر کسی در خانه دیگری را بزند چیزی جز گمراهی و ضلالت که منتهی به خرابی دنیا و آخرت می‌شود نصیب او نخواهد شد چرا رسول خدا(ص) و ائمه طاهرین(ع) همه دانش و علم خودشان را از وجود مقدس پرودگار دریافت کرده و دلسوزترین افراد نسبت به مردم همین بزرگواران هستند.

استاد حوزه علیمه با بیان اینکه کسی همانند اولیای الهی خیرخواه مردم نیستند، بیان داشت: آنچه که از آنان باقی مانده ابدی است و با گذشت زمان کهنه و کنار زده نمی‌شود علت آن هم این است که آنچه که ارائه کرده‌اند با فطرت و عقل مردم بدون دخالت زمان و مکان گره خورده و عجین است.

این مفسر قرآن کریم ادامه داد: همه روایات، وصایا و سخنرانی‌های ائمه اطهار(ع) در راستای رفع مشکلات دنیوی و اخروی مردم بوده است تا آنان در آخرت دچار عذاب نشوند و همگی در بهشت ساکن شوند. اولیای الهی کلید درب بهشت را انجام عمل صالح و ایمان به خداوند و قیامت بیان فرمودند و همه را به رعایت آن توصیه کرده‌اند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با تاکید براینکه مردم باید دشمنان خودشان را بشناسند، اظهار داشت: انسان با دشمن شناسی می‌تواند مانع غارت سرمایه‌های اخروی خود شود بنابراین بخشی از دشمن شناسی مربوط به دوست شناسی می‌شود.

این خطیب مشهور ادامه داد: کمتر از سه قرن ائمه اطهار(ع) در بین مردم زندگی کردند و تعلیمات خودشان را به مردم تعلیم دادند و دوستان و دشمنان را به آنان شناساندند همچنین هدف دوست و دشمن را برای مردم تبیین کردند.

وی افزود: آنان بیان داشتند که دام دشمنان بسیار گسترده بوده و ترفند و فریبشان در امور ظاهری و باطنی مردان و زنان فراگیر است و این دشمنان که اولیای الهی معرفی می‌کنند هرگز قصد دوستی با انسان را نداشته و دشمنی آنان ابدی است.

استاد حوزه علمیه اضافه کرد: ما تنها کاری که می‌توانیم در برابر دشمنان انجام دهیم تا از شر آنان در امان باشیم همان کاری است که امام حسین(ع) در سفر مدینه تا کربلا انجام دادند دشمنان آن دوران از ایشان خواستند که با حکومت یزید بیعت کنند برهمین اساس وعده‌های دنیوی بسیاری به امام پیشنهاد دادند اما حضرت کمترین بهایی به وعده‌های پلید آنان ندادند و با یزید بیعت نکردند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان در ادامه گفت: اگر امام پیشنهاد آنان را می‌پذیرفت برابر بود با نابودی دنیا و آخرتشان، قرآن کریم می‌فرماید: حتی میل قلبی هم به دشمنان نداشته باشید؛ انسان اگر آرزو داشته باشد ظالمی بر تخت حکومت تکیه بزند در هر ظلمی که آن ظالم مرتکب شود شریک می‌شود.

این مفسر قرآن کریم با بیان اینکه انسان مسلمان نمی‌تواند با دشمنان خدا و دوستی کند، تصریح کرد: امروز عربستان با آمریکای دزد و غارتگر دین و اموال مسلمانان طرح دوستی ریخته اما باید بداند که تا زمانی که ترامپ این گاو را می‌دوشد محبوب آمریکا است در غیر این صورت او را رها می‌کنند. مهمترین دشمن انسان در دنیا، هوای نفس و شیطان است./813/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات