۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۲
کد خبر: ۵۳۸۷۵۱

خانه‌داری؛ پایگاه باارزش زندگی

خانم خانه‌دار، علاوه بر کارهای خانه‌داری، اوقات فراغت خود را به خصوص دوران اول زندگی که هنوز فرزندی ندارد، بیهوده صرف نمی کند و با اشتغال به کارهای سودمند، فراغت خود را پر می کند.
خانواده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، خانه محیط اُنس، مودت، صمیمیت و جایگاه آرامش مرد و زن و همچنین کلاس تعلیم و تربیت کوکان است؛ خانواده اجتماع کوچکی است که ترقی، صلاح و همچنین تنزل و فساد جامعه را رقم می زند.

مدیر و مربی این پایگاه با ارزش و پر افتخار، بانوان هستند که علاوه بر تدبیر امور خانه‌داری و انجام کارهای با ارزش زندگی، همراه خوبی برای همسر، مادر شایسته ای برای فرزندان و مهماندار مهربانی برای خانه می باشند.

یک کدبانوی لایق از کارِ خارج خانه صرف نظر کرده و به بهترین کار یعنی شوهرداری، تربیت فرزند و اداره امور خانه سرگرم می شود و با فداکاری و سلیقه خوب، لیاقت و ارزش خود را ثابت کرده و از پاداش ارزنده آن بهره مند می شود.

خانم خانه‌دار، علاوه بر کارهای خانه‌داری، اوقات فراغت خود را، مخصوصا دوران اول زندگی که هنوز فرزندی ندارد، بیهوده صرف نمی کند و با اشتغال به کارهای سودمند، فراغت خود را پر می کند.

خانم خانه‌دار با خواندن کتاب های مفید دینی، علمی و دیگر کتاب‌های سودمند، بر اطلاعات خود افزوده و با سرگرم شدن به کارهای هنری از قبیل خیاطی، گلدوزی، خطاطی، ملیله دوزی و بافندگی ضمن پر کردن بقیه اوقات فراغت از ابتلا به افسردگی، ضعف اعصاب، بیماری های روانی و جسمانی محفوظ مانده و همچنین به تأمین معیشت زندگی و تولید اقتصاد کشور نیز کمک کند.

بنابراین با وجود اینهمه ظرفیت های مناسب کاری در داخل منزل، بهترین کار برای زن، کاری است که در خانه انجام گیرد و خانم خانه‌دار شایسته نیست به بهانه پر کردن اوقات فراغت زندگی، به کارِ خارج خانه، استخدام در ادارات، تحصیل، دانشگاه و اشتغال در مراکز عمومی در کنار نامحرمان پرداخته، گرفتار آسیب های روحی و اخلاقی شده و از پاداش های ارزنده و ثواب‌های فراوانِ کار در خانه محروم شود./841/ت۳۰۳/س

منبع: کتاب «حجاب عزت است یا اسارت؟» نوشته محمدصادق ذبیحی

ارسال نظرات