۰۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۲
کد خبر: ۵۴۰۹۳۳
حجت الاسلام والمسلمین شورگشتی:

پیشرفت علمی حوزه علمیه آذربایجان غربی چشم گیر بوده است

استاد ممتحن آزمون شفاهی استادی با اشاره به پیشرفت چشم گیر حوزه علمیه آذربایجان غربی، گفت: در مقایسه با سال های قبل این پیشرفت قابل توجه بوده است.
بازدید نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و مدیر حوزه های علمیه استان از روند برگزاری آزمون شفاهی استادی و سطوح

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و حجت الاسلام صفدر محمدی مدیر حوزه علمیه آذربایجان غربی پیش از ظهر امروز با حضور در مدرس علمیه امام خمینی(ره) ارومیه از روند برگزاری آزمون شفاهی استادی و سطوح بازدید به عمل آوردند.

حجت الاسلام صفدر محمدی با اشاره به حضور ۵۰ نفر در آزمون استادی حوزه علمیه استان، ابراز داشت: این آزمون در راستای پیشرفت و ارتقای سطح علمی اساتید و به تبع آن سطح علمی طلاب و حوزه های علمیه برنامه ریزی و برگزار شد.

وی با بیان اینکه همچنین ۲۷ نفر از طلاب در آزمون شفاهی سطوح شرکت کرده اند، ادامه داد: این آزمون که در حال برگزاری است که از روز گذشته آغاز و امروز نیز ادامه دارد، همچنین طلاب استان برای ارتقای سطح در این آزمون شفاهی حضور داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شور گشتی استاد ممتحن آزمون شفاهی و استاد سطح عالی حوزه علمیه قم در این دیدار با اشاره به پیشرفت سطح علمی حوزه علمیه آذربایجان غربی، ابراز داشت: از آنجایی که سال های گذشته نیز برای آزمون شفاهی در این استان حضور داشتیم پیشرفت آموزشی و علمی استان در سال جاری و در مقایسه با سال های گذشته چشم گیر بود.

وی با تأکید بر تداوم وضعیت کنونی و پیشرفت هر چه بیشتر حوزه علمیه استان، گفت: این پیشرفت علمی نوید بخش بوده و امید است به همین شکل تداوم یابد و در سال های آینده نیز نتایج مطلوب تری را مشاهده کنیم.

حجت الاسلام حسینی اصل استاد سطح عالی حوزه علمیه قم و ممتحن آزمون شفاهی نیز با اشاره به پیشرفت علمی حوزه علمیه آذربایجان غربی، آن را مطلوب دانست و گفت: قوت حوزه های علمی شیعی از دیرباز زبان زد بوده و این امر در حوزه ای علمیه امروز نیز باید مورد توجه باشد.

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی با تقدیر از برگزاری این آزمون، ابراز داشت: ارتقای سطح آموزشی حوزه های علمیه استان یک ضرورت است که بارها رهبر معظم انقلاب به آن اشاره کرده است و جا دارد از تلاش های مسؤولان استانی و اساتید ممتحن قدر دانی کرد.

گفتنی است این آزمون در روزهای هشتم و نهم آذر در حوزه علمیه امام خمینی(ره) ارومیه و با حضور اساتید ممتح و مدرس سطح عالی حوزه علمیه قم برگزار شد./854/پ202/ب1

ارسال نظرات