۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۱
کد خبر: ۵۴۱۳۶۲
مدیر حوزه علمیه استان بوشهر:

دشمن با ترويج انديشه‌هاى پوسيده وهابيت به دنبال ایجاد تفرقه بین مسلمانان است

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر گفت: دشمنان اسلام از یک سو سلفى‌گرى و انديشه‌هاى پوسيده وهابيت را ترویج داده و از سوی دیگر شيعه ‌نمايان انگليسى را تقویت می کنند تا با ایجاد تفرقه و اختلاف بیشتر بین مسلمانان، آتش فتنه ها را برافروخته تر کند.
حجت الاسلام خدری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر حجت الاسلام رضا خدری، مدیر حوزه علمیه بوشهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به هفته وحدت به بیان نکاتی درباره اهمیت وحدت جهان اسلام و روشن بینی امام و رهبری پرداخت و گفت: پس از گذشت قرنها از دوران پیامبر، علی رغم ميل بدخواهان و دشمنان كينه‌ورز امت اسلام و ملت ايران به فضل الهى تشکیل تمدن عظيم اسلامى كليد خورده است كه تحقق این هدف، فقط با اتحاد جهان اسلام ممکن می شود.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر افزود: دنیای کفر و استکبار و صهيونيسم، وحدت و مقاومت جهان اسلام را مزاحم منافع خود می دانند از این رو بيشترين نقشه ها و توطئه‌های خود را متوجه در هم شكستن وحدت جهان اسلام کرده اند.

وی بیان داشت: دشمنان اسلام از یک سو سلفى‌گرى و انديشه‌هاى پوسيده وهابي را ترویج می دهند و از سوی دیگر شيعه ‌نمايان انگليسى را تقویت می کنند تا تفرقه و اختلاف بیشتر، آتش فتنه ها برافروخته تر شود.

حجت الاسلام خدری با بیان اینکه اتحاد همیشه نیاز شدید دنیای اسلام بوده است، اظهار داشت: در این باره قرآن هم به آن دستور داده؛ «و اعتصموا بحبل الله جمیعا و لا تفرقوا».

امام جمعه چغادک وحدت را به معنای تکیه بر مشترکات دانست و ابراز داشت: نقاط اشتراك ما بيشتر از نقاط افتراق است؛ به این معنا که همه مسلمانان به خداى واحد، قبله واحد، پيامبر واحد، احكام و نماز و روزه و زكات و حج اعتقاد دارند.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر با بیان اینکه ما مهمترین نقطه وحدت آفرین را داریم و آن وجود مقدس پیامبر اکرم (ص) است گفت: امروز پيروزى عظيم جبهه مقاومت بر تکفیری ها و داعشی ها با وحدت ملتهاى مسلمان شعیه و سنی از چند ملیت ايران، سوريه، لبنان، افغانستان، پاكستان و عراق محقق شده است و این الگوى خوبى است براى اتحاد همه جوامع اسلامى که امیدواریم به زودی محقق و زمینه ساز ظهور حضرت ولیعصر(عج) شود./۸۳۳/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات