۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۵
کد خبر: ۵۴۱۷۱۳

دومین دوره آموزشی مرکز تخصصی صحیفه سجادیه آغاز شد

آیین افتتاحیه دومین دوره آموزشی مرکز تخصصی صحیفه سجادیه با حضور آیت الله نعیمیان نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان در قم برگزار شد.
صحیفه سجادیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیین افتتاحیه دومین دوره آموزشی مرکز تخصصی صحیفه سجادیه با حضور آیت الله نعیمیان نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان در این مرکز برگزار شد.

بر اساس این گزارش، حجج اسلام کفیل مدیر مرکز تخصصی صحیفه سجادیه، ارزانی مشاور وزیر ارشاد، آشوری نماینده مردم بندرعباس در مجلس و مهدوی راد عضو هیأت علمی دانشگاه تهران نیز در این جلسه حضور داشتند.

آیت الله نعیم آبادی در این جلسه با اشاره به اینکه همه مشکلات جامعه با عملی ساختن مبانی صحیفه سجادیه قابل حل است، گفت: با کمال تأسف باید گفت که نسبت به این کتاب و سایر مبانی و معارف اهل بیت(ع) مقداری غفلت ورزیده شده است.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با بیان اینکه عاشورا تنها یک صحنه ایثار نیست، بلکه یک مکتب است، اظهار داشت: عاشورا یک تعلیقه نیست، بلکه متن است و ما هنوز به این جریان عظیم به عنوان یک متن نگاه نکرده ایم.

حجت الاسلام کفیل در این مراسم با اشاره به اینکه صحیفه سجادیه بهترین پل ارتباطی با جهان است، ابراز داشت: امروزه مبلغان بین المللی می گویند «با متن صحیفه سجادیه اشک مسیحیان نیز در آمده است»؛ این نشان از ظرفیت بالای صحیفه سجادیه است و باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

 مدیر مرکز تخصصی صحیفه سجادیه خاطرنشان کرد: در زمینه معارف اهل بیت(ع) باید به گونه ای قدم برداریم که بتوانیم حق ایشان را در حد توان خودمان ادا کنیم.

همچنین حجت الاسلام ارزانی در این نشست خاطرنشان کرد: امروزه بهترین راه فرهنگ سازی در داخل و خارج کشور استفاده از ظرفیت نامحدود صحیفه سجادیه است و این موضوع باید بیشتر مورد توجه حوزویان قرار گیرد.

دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور ابراز داشت: این ستاد عالی نیز باید در کنار این جریان عظیم باشد و همه تلاش خود را بر این بگذارد مبانی ناب اهل بیت(ع) در سراسر جهان  گسترده شود.

در ادامه آشوری با بیان اینکه سرکوب فیزیکی داعش کار بزرگی است، اما کافی نیست، ابراز داشت: هم اکنون ضروری است تا با نشر معارف ناب اهل بیت(ع) سعی کنیم تا تفکر و فرهنگ داعش را از میان ببریم.

عضو هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه برای کنگره بین المللی امام سجاد(ع) باید اتاق فکر تشکیل شود، عنوان کرد: افزون بر این باید نظام برنامه ریزی برای ای تشکیلات وجود داشته باشد تا این کنگره رسمیت پیدا کند.

حجت الاسلام مهدوی راد در این جلسه خاطرنشان کرد: یکی از مشکلاتی که امروزه در حوزه های علمیه موجود است این است که به مسائل و مبانی اهل بیت(ع) دیدگاه تاریخی وجود ندارد؛ با توجه به رسالة الحقوق ایشان درمی یابیم که فرهنگ قرآنی در دوره حضرت(ع) فراموش شده بود، برای همین این کتاب را نوشتند و در اختیار مردم قرار دادند.

وی ادامه داد: امام سجاد(ع) با مبانی فکری خودشان اسلام را دوباره زنده کردند./841/ت۳۰۳/ی

ارسال نظرات