۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۵
کد خبر: ۵۴۳۶۵۷
مدیر حوزه علمیه استان مرکزی:

آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان حامیان اصلی داعش هستند

مدیر حوزه علمیه استان مرکزی گفت: آمریکا، اسرائیل و عربستان سه ضلع مثلث حمایت از داعش هستند که متحمل شکستی سنگین شده اند.
مدیر حوزه علمیه استان مرکزی

حجت الاسلام کاظم سپاسی آشتیانی مدیر حوزه علمیه استان مرکزی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، بیان کرد: آمریکا، اسرائیل و عربستان سه ضلع مثلث حمایت از داعش هستند که متحمل شکستی سنگین از سوی جامعه تشیع شده اند.

مدیر حوزه علمیه استان مرکزی یکی از مهم ترین عوامل پیروزی مسلمانان در برابر داعش را ایستادگی نیروهای مقاومت دانست و اظهار داشت: جریان داعش با حمایت های مثلث آمریکا، صهیونیست و وهابیت داعیه تشکیل دولت اسلامی عراق و شام را داشت.

حجت الاسلام سپاسی آشتیانی ادامه داد: مدافعان حرم و نیروهای بسیجی حاضر در سوریه و عراق، با تقدیم جان خود و شهادت در راه حق، بیش از پنج سال در مقابل جریان داعش ایستادند و یکی از خطرناک ترین توطئه های موجود جهان، علیه اسلام ناب محمدی را شکست دادند.

مدیر حوزه علمیه استان مرکزی عامل دیگر موفقیت مسلمانان در برابر جریان داعش را، هدایت سپاه قدس به فرماندهی سردار سلیمانی معرفی کرد و گفت: رشادت های سردار سلیمانی، فرمانده سپاه اسلام و نقش ایشان، در پیروزی قاطع مسلمانان در مقابل داعش بر هیچ فردی پوشیده نیست.

حجت الاسلام سپاسی آشتیانی هدایت خردمندانه رهبر معظم انقلاب اسلامی را مهم ترین عامل پیروزی جامعه تشیع بر داعش دانست و بیان کرد: پیامدهای پیروزی بر داعش، برای مسلمانان بسیار ارزشمند بوده و این اتفاق سبب ناامیدی استکبار جهانی در راستای مقابله با اسلام ناب و جبهه مقاومت شده است.

مدیر حوزه علمیه استان مرکزی با بیان اینکه امروز جبهه مقاومت، شیعیان و مسلمانان اصیل به عنوان ابرقدرت در جهان مطرح هستند، اظهار داشت: شکست جریان داعش به جهان اثبات کرد که آمریکا قدرت گذشته خویش را از دست داده است و نمی تواند در مسائل مهم دنیا، اثری جدی بگذارد.

حجت الاسلام سپاسی آشتیانی در رابطه با ضرورت شناخت نحوه شکل گیری تفکر داعشی و وهابی از سوی علما، بیان کرد: تفکر داعشی و وهابی خطرناک بوده و سبب ترس و دوری مردم جهان از اسلام می شود از این رو باید پس از شناخت، با آن ها مقابله کرد. 

وی افزود: علما، دانشمندان و قلم زنان باید با تحقیقات مناسب، مانع از شکل گیری مجدد گروه هایی همچون داعش شده و ریشه آنان را بخشکانند.

مدیر حوزه علمیه استان مرکزی در ادامه گفت: محققان باید با کمک گرفتن از منابع اهل سنت، علیه تفکر داعشی و وهابی قلم زده و کتاب و مقاله بنویسند تا در آینده زمینه های ایجاد چنین تفکری وجود نداشته باشد./842/ت۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات