۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۶
کد خبر: ۵۴۴۰۰۴
حجت الاسلام فرازی نیا:

علم بدون اخلاص بزرگ ترین مانع بین انسان و خدا می شود

معاون ارتباطات حوزوی آستان قدس رضوی به ضرورت وجود اخلاص در علم اشاره کرد و گفت : درس و بحث تنها ولو دروس تفسیری و توحیدی اگر اخلاص در آن نباشد سبب ایجاد فاصله بین طلبه و خدا می شود.
حجت الاسلام والمسلمین عباس فرازی نیا مسئول ارتباطات حوزوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام عباس فرازی نیا صبح امروز در جلسه اخلاق مدرسه علمیه منتظرالمهدی(عج) گفت: خداوند متعال در قرآن کریم نسبت به نعمت هایی که به ما عطا کرده است چند پیام را داده است که از آن ها می توان به جاری کردن آن بر زبان، غیرقابل شمارش بودن نعمت ها و پاسخگو بودن در قبال آن ها در روز قیامت اشاره کرد.

وی افزود: حالا که باید نعمت ها را بر زبان جاری کنیم و نمی توانیم آن ها را برشماریم و از این ها پرسش می شود؛ پس این موضوع دارای اهمیت است و یک آدم عاقل و عالم تحصیل کرده لازم است برای این موضوع وقت گذاشته و این را مورد بررسی و تأمل قرار دهد.

معاون ارتباطات حوزوی آستان قدس رضوی با اشاره به عدم پاسخگویی انسان در قبال تمامی نعمت ها، خاطرنشان کرد: نعمت هایی مورد پرسش قرار خواهد گرفت که مهم و اساسی باشند، کاربرد دنیوی و اخروی داشته و بر حیات دنیوی و اخروی انسان تاثیر گذار باشد.

استاد حوزه و دانشگاه در مورد ویژگی نعمت هایی که مورد پرسش قرار می گیرند تصریح کرد: نعمت هایی که نقش کلیدی در حیات مادی و معنوی و دنیوی و اخروی دارند و نعمت هایی که دستور شکر مقابل آن ها داریم مورد پرسش واقع می شوند و شکر گزاری نعمت ها در سه قالب زبانی، عملی وقلبی به جا آورده می شود.

حجت الاسلام فرازی نیا با بیان این که یکی از نعمت های ما نعمت طلبگی است، افزود: باید قدر این نعمت را بدانیم که به این فکر افتاده ایم که از میان این همه فضای آموزشی، فضای آموزشی حوزه را انتخاب کنیم.

وی اظهار کرد: شکر نعمت طلبگی را باید بر زبان جاری کنیم؛ اما نمی توانیم آن را خوب بگوییم و در آخرت نیز از این نعمت از ما خواهند پرسید و از تمام اعمال ما در این زمینه آگاه هستند؛ چرا که گاهی ممکن است تمام اعمال مورد نیاز طلبگی اعم از حضور در مباحثات و درس و نماز و طاعت و عبادت را انجام دهیم اما برای ما ثبت نشود دلیل آن این است که راه را به خوبی طی نکرده ایم و این مسئله مهمی است.

معاون ارتباطات حوزوی آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: ما طلبه شده ایم و همراه آن آبرو و عزت و فضای آموزشی مناسب را در اختیار ما قرار داده اند و شکر عملی نعمت طلبگی این است که دروس خود را خوب بخوانیم و درجات علمی را فتح کنیم.

این استاد اخلاق به ضرورت وجود اخلاص در علم اشاره کرد و گفت: درس و بحث تنها ولو دروس تفسیری و توحیدی اگر اخلاص در آن نباشد باعث ایجاد فاصله بین طلبه و خدا خواهد شد و تنها طلبه ای که در کنار علم تقوا و تهذیب نفس داشته باشد موفق خواهد شد.

حجت الاسلام فرازی نیا با بیان این که سومین نعمت نیز همجواری با امام رضا(ع) است، گفت : هرروز باید در قالب معنوی با این امام مهربانی ها ارتباط برقرار کنیم که اگر این نعمت را قدر ندانیم در آخرت از ما درباره این نعمت پرسیده خواهد شد.

این استاد اخلاق در پایان سخنان خود گفت: سابقه طلبگی ما نشان می دهد که علامه هایی چون طباطبایی و حسن زاده آملی خود را به علوم حوزوی منحصر نکرده اند و در این میان نیز نام شهید آیت الله دکتر مفتح چون ستاره ای درخشان می درخشد؛ به همین دلیل ما نباید خود را با علوم تجربی و دانشگاهی بیگانه بدانیم./820/پ۲۰۴/ب۲

ارسال نظرات