۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۵
کد خبر: ۵۴۴۱۶۹
تولیت مدرسه علمیه امام حسن مجتبی بابل:

نهادینه شدن باورهای دینی در جامعه وظیفه مهم حوزه علمیه است

تولیت مدرسه علمیه امام حسن مجتبی بابل نهادینه شدن باورهای دینی را موضوعی مهم و وظیفه ای سنگین بیان کرد و گفت: انجام رسالت یک طلبه باید تحقق دین در جامعه و نهادینه سازی آن در مردم و اجرای احکام الهی در جامعه باشد.
تجلیل از خیران مدرسه علمیه امام حسن بابل حوزه علمیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام حسن فلاح، تولیت مدرسه علمیه امام حسن مجتبی(ع) بابل شامگاه امروز در مراسم تجلیل از خیران این مدرسه در جمع اساتید و طلاب، طلبگی را یک رسالت مهم بیان کرد و گفت: فردی که لباس مقدس طلبگی را بر تن می کند، آن را یک مسؤولیت سنگین و مهم بداند و با سختکوشی در مسیر علم آموزی و تهذیب نفس تلاش کند.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: پر فضیلت تر و پربرکت تر از طلبگی در عالم وجود ندارد زیرا در آن رضایت خدا و اهل بیت (ع) با کسب معارف اسلامی و نشر آن قرار دارد.

وی رسالت طلاب را در چهار موضوع مهم بیان کرد و اظهار داشت: فهم دین، عمل به دین، تبلیغ دین و تحقق دین در جامعه چهار رسالت طلاب و فعالان حوزه علمیه است.

تولیت و موسس مدرسه علمیه امام حسن مجتبی(ع) بابل با تشریح علت مهم تشویق برای تحصیل در حوزه علمیه، خاطرنشان کرد:  فلسفه اصلی هجرت به سوی حوزه علمیه، بر اساس آیه شریفه قرآن، تفقه در دین و فهم آن است.

حجت الاسلام فلاح ادامه داد: فهم دین بدون عمل به آن بی فایده است زیرا زندگی مردم در دنیا با اموال و در آخرت با اعمال انسان در دنیا سنجیده می شود.

استاد حوزه علمیه تبلیغ به تشریح رسالت مهم تبلیغ دین از سوی طلاب و روحانیان پرداخت و تاکید کرد: تنذیر و بشارت از سوی خداوند وظیفه ای مهم برای پیامبران و فرستادگان الهی است و بعد از فرستادگان الهی این رسالت مهم بر عهده مبلغان دین نهاده شد.

وی نهادینه شدن باورهای دینی را موضوعی مهم و وظیفه ای سنگین بیان کرد و گفت: انجام رسالت یک طلبه باید تحقق دین در جامعه و نهادینه سازی آن در مردم و اجرای احکام الهی در جامعه باشد.

تولیت مدرسه علمیه امام حسن مجتبی(ع) بابل با تقدیر از خیران و نیک اندیشان برای اهتمام در جهت تربیت طلاب، تصریح کرد: کسانی که مسیر تحصیل طلاب و سربازان امام زمان(عج) را همواره می کنند و با انفاق مال خود در توسعه و ترویج آموزه های اسلام را تحقق می بخشد، کمتر از مجاهدان عرصه تبلیغ دین نیستند.

وی ادامه داد: ساختمان در دست احداث مدرسه علمیه امام حسن مجتبی(ع) با عنایت خیران و مردم نیک اندیش مومن در حال تکمیل است و از خیرانی که در این مسیر اهتمام ویژه  بخشیدند، تقدیر می کنم.

حجت الاسلام فلاح با تقدیر از دو خیر نیک اندیش در منطقه لاله آباد بابل برای اهدای زمین به مدرسه علمیه امام حسن مجتبی(ع)، اظهار داشت: اهدای دو قطعه زمین برای ساخت مسجد در جنب مدرسه علمیه امام حسن مجتبی(ع) از سوی دو خیر بزرگوار این منطقه، جای تقدیر ویژه دارد و کمک شایانی به توسعه و بهره وری این مدرسه در زمینه فرهنگی و دینی می کند.

گفتنی است؛ در پایان لوح سپاسی به آقایان نعمت الله غلامی،  محمد کفشگر دو نفر از خیران این مدرسه علمیه و عیسی بابازاده و شیرافکن غلامی دو نفر از معتمدان زرگرشهر برای همیاری و کمک در زمینه توسعه و رفع مشکلات مالی این مدرسه علمیه از سوی مسؤول و مدیران این مدرسه تقدیم شد./1313/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات