۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۶
کد خبر: ۵۴۴۳۱۵
حجت الاسلام عبدی فام:

سطح علمی حوزه علمیه آذربایجان غربی ارتقا یافته است

حجت الاسلام عبدی فام گفت: با توجه به برگزاری آزمون شفاهی استادی و سطح به اذعان اساتید اعزامی قم سطح علمی حوزه علمیه آذربایجان غربی ارتقا یافته است.
حجت الاسلام عبدی فام، معاون اموزش حوزه علمیه آذربایجان غربی

حجت الاسلام علیرضا عبدی فام معاون آموزش حوزه علمیه آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه با بیان اینکه هزار و صد طلبه در مدارس علمیه استان در حال تحصیل علوم دینی هستند، اظهار داشت: این تعداد طلبه در ۱۲ مدرسه استان اشتغال به تحصیل دارند.

وی با بیان اینکه سه مدرسه علمیه استان در دو سطح یک و دو به آموزش علوم دینی اشتغال دارند، افزود: دو مدرسه علمیه نیز در ردیف مدارس سفیران هدایت هستند، همچنین مدارس علمیه امام خامنه ای ارومیه، امام صادق(ع) نقده و امام علی(ع) سلماس در ردیف طرح نظام جدید حوزه های علمیه هستند.

معاون آموزش حوزه علمیه آذربایجان غربی با اشاره به اهمیت و توجه مجموعه استانی به ارتقای سطح علمی مدارس علمیه استان، خاطرنشان کرد: سطح علمی حوزه علمیه استان به دنبال اهتمام مجموعه استانی ارتقا یافته است به طوری که این امر در آزمون شفاهی استادی و سطح که اخیرا برگزار شد ملموس بود.

وی با اشاره به پایان نیم سال نخست سال تحصیلی و قرار گیری در آستانه امتحانات کتبی مدارس علمیه استان، ادامه داد: امتحانات کتبی از شنبه دوم دی ماه در حوزه علمیه استان آغاز خواهد شد.

حجت الاسلام عبدی فام با بیان اینکه در راستای ارتقای سطح علمی استان در نیم سال نخست سال تحصیلی، آزمون شفاهی استادی و سطح در استان برگزار شد، ابراز داشت: به اذعان اساتید اعزامی قم که سال های گذشته نیز برای آزمون استادی به این استان سفر کرده بودند سطح علمی حوزه علمیه آذربایجان غربی ارتقا یافته است.

وی  با اشاره به حضور اعضای شورای عالی حوزه علمیه کشور در استان و بازرسی از مدارس علمیه استان در نیم سال نخست، گفت: در طول این نیم سال جلسات متعددی نیز با حضور معاونان آموزش و مدیران مدارس با هدف هم افزایی و تقویت بنیه آموزشی برگزار شد.

معاون آموزش حوزه علمیه آذربایجان غربی با بیان اینکه یکی از دغدغه های رهبر معظم انقلاب پیشرفت آموزش و توسعه پژوهش در حوزه های علمیه است، ابراز کرد: مجموعه استانی با درک این مهم تمام تلاش خود را برای پیشرفت آموزش در مدارس علمیه استان به کار گرفته است و این امر تداوم خواهد داشت./۸۵۴/ت۳۰۳/ب۱

ارسال نظرات