۰۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۵
کد خبر: ۵۴۵۲۳۷
مدیر حوزه های علمیه خواهران مطرح کرد؛

ترویج پژوهش جمعی از دغدغه‌های اصلی حوزه علمیه خواهران

حجت‌الاسلام والمسلمین جمشیدی ترویج پژوهش جمعی را از دغدغه‌های اصلی حوزه علمیه خواهران برشمرد و از تشکیل بیش از ۷۰۰ هسته پژوهشی در بین فارغ التحصیلان این مرکز خبر داد.
حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمودرضا جمشیدی در مراسم اختتامیه نهمین جشنواره پژوهشی علامه حلی(ره) که پیش از ظهر امروز در سالن همایش های مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) برگزار شد با اشاره به فعالیت های صورت گرفته در بخش پژوهش حوزه های علمیه خواهران عنوان کرد: بیش از پنج سال است که فعالیت های متعددی در راستای فرهنگ سازی پژوهش در حوزه های علمیه انجام شده است که نتیجه آن آماده کردن زیرساخت ها و حرکت شتابان و بزرگ در عرصه پژوهش بوده است.

وی افزود: آمار 9 دوره جشنواره علامه حلی ما را امیدوار کرده است که در استان های مختلف کشور به غیر از قم نیز فعالیت های پژوهشی خوبی صورت می گیرد.

مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور تصریح کرد: شرکت طلاب خواهر در جشنواره های پژوهشی  و تعداد آثار ارسال شده از سوی آنها نشان دهنده اشتیاق ایجاد شده در عرصه پژوهش در بین طلاب خواهر است.

وی ترویج پژوهش جمعی را از دغدغه های اصلی حوزه علمیه خواهران دانست و خاطرنشان کرد: ترویج پژوهش های جمعی و حرکت از پژوهش فردی به سوی پژوهش جمعی از دغدغه های اصلی حوزه های علمیه خواهران بوده است که به منظور فرهنگ سازی این موضوع، فعالیت های بسیار زیادی صورت گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی اضافه کرد: بیش از 700 هسته پژوهشی در بین فارغ التحصیلان حوزه های علمیه خواهران تشکیل شده که در هر کدام از این هسته ها، حداقل یک استاد نظارت بر روند پژوهش را برعهده داشته است.

وی تأکید کرد: 370 هسته پژوهشی نیز مربوط به اساتید حوزه های علمیه خواهران است که نتیجه این هسته های پژوهشی در جشنواره رشد مشاهده می شود.

مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور ادامه داد: برگزاری 6 دوره جشنواره رشد با بیش از 30 هزار اثر علمی با مشارکت 28 هزار نفر از طلاب خواهر از دستاوردهای فعالیت های پژوهش در حوزه های علمیه خواهران است.

وی ابراز کرد: برگزاری 921 کرسی آزاد اندیشی، 287 همایش علمی، 2578 نشست علمی، 518 طرح پژوهشی، حاصل اثر گذاری بیش از 3513 کارگاه مهارت افزایی پژوهشی است که در بین طلاب شاغل به تحصیل برگزار شده است.

حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی تصریح کرد: ظرفیت حوزه های علمیه خواهران می تواند به عنوان ظرفیتی ویژه مورد توجه قرار گیرد و به همت اساتید و طلاب خواهر سراسر کشور، انحصار علمی و پژوهشی در حوزه های بزرگ و مرکز از بین رفته و تولید علم و پیشتازی در عرصه علم در بسیاری از حوزه های شهرهای کوچک نیز دیده می شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این ظرفیت نشان می دهد که خواهران طلبه می توانند در جهان امروز که هجمه انواع شبهات در آن وجود دارد، نقش خود را در تولید علم و پاسخ به شبهات ایفا کنند./872/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات