۱۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۱
کد خبر: ۵۴۶۰۱۸
مدیر حوزه علمیه قزوین:

عمل به اقتصاد مقاومتی تکریم مستضعفان و محرومان جامعه است

مدیر حوزه علمیه قزوین گفت: اگر در جامعه به اقتصاد مقاومتی عمل شود مستضعفان و محرومان در جامعه مورد تکریم قرار گرفته و سرمایه مالی و مادی کشور به آن سوی مرزها منتقل نخواهد شد.
حجت الاسلام علی عباسی

حجت الاسلام علی عباسی مدیر حوزه علمیه قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، با اشاره به مفهوم اقتصاد مقاومتی، گفت: اقتصاد مقاومتی یعنی تکیه بر تولید داخلی و حلال بودن درآمد و عدم ورود کالای خارجی در زمانی‌ که کالای داخلی وجود دارد.

وی در ادامه افزود: در اسلام برای اقتصاد مقاومتی اصول خاصی در نظر گرفته شده است اقتصاد مقاومتی در حقیقت طرح مباحث اقتصادی برای معیشت مردم با رویکرد کشاورزی و غذایی است در این مقوله بحث درآمد و سخت‌کوشی برای کسب حلال و مصرف درست بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

مدیر حوزه علمیه قزوین در ادامه با اشاره به پیامدهای عمل به اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: اگر در جامعه به اقتصاد مقاومتی عمل شود مستضعفان و محرومان در جامعه مورد تکریم قرار گرفته و سرمایه مالی و مادی کشور به آن سوی مرزها منتقل نخواهد شد.

حجت الاسلام عباسی در ادامه با بیان اینکه عدم توجه به اقتصاد مقاومتی در جامعه زمینه را برای نفوذ اقتصادی دشمن فراهم می‌کند تصریح کرد: اگر در جامعه به مبانی و اصول اقتصاد مقاومتی عمل نشود بهانه به دست دشمن داده می‌شود که به مخالفت با اصل نظام پرداخته و کشور ایران را به لحاظ اقتصادی ضعیف به حساب آورند از این رو توجه به اقتصاد مقاومتی که همان اقتصاد اسلامی است راه را برای نفوذ اقتصادی دشمن می‌بندد.

وی در پایان گفت: آنچه که مردم یک جامعه را به عملکرد دولت‌مردان بدبین می‌کند تبعیض و ناعدالتی است از این رو در بحث اقتصاد مقاومتی وظیفه دولتمردان و مسؤولان نظام این است که از خواب غفلت بیدار شده و در رفع نیازهای معیشتی و اقتصادی مردم بکوشند./۸۷۳/پ203/ب1

ارسال نظرات