۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
کد خبر: ۵۴۹۰۸۸
رییس شورای حوزه علمیه استان تهران:

شأن و کرامت انسان در قیامت به واسطه تقوا آشکار می‌شود

رییس شورای حوزه علمیه استان تهران با بیان اینکه شأن و کرامت انسان در قیامت به واسطه تقوا آشکار می‌شود، گفت: تجارتی سودمندتر از عمل صالح وجود ندارد.
رشاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر رشاد رییس شورای حوزه علمیه استان تهران و تولیت حوزه علمیه امام رضا(ع)، امروز بیستم چهارم دی‌ماه در آغاز جلسه درس خارج فقه که در حوزه علمیه امام رضا(ع) برگزار شد، با موضوع نگاه علوی به شرح 113 کلمه قصار امیرمومنان علی(ع) پرداخت و گفت: تجارتی سودمندتر از عمل صالح وجود ندارد.

وی افزود: این کلام ناظر بر آثار دنیوی خصائص و فضائل است اما در باطن این آثار بیش از آنکه در دنیا ظهور و بروز یابد در آخرت به نفع صاحب این خصائص و فضائل خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین رشاد با بیان اینکه انسان با تقوا در این دنیا شریف‌تر از دیگر انسان‌ها است، ابراز کرد: اما این صفت در قیامت بیشتر نمایان خواهد شد و بین اهل بهشت کسی که با تقواست به مراتب بالاتری دست می‌یابد. شأن و کرامت انسان در قیامت به واسطه تقوا آشکار می‌شود و تفاوت انسان بی تقوا و با تقوا در قیامت مشخص می‌شود.

رییس شورای حوزه علمیه استان تهران با اشاره به اینکه انسان خوش خلق هرگز تنها نمی‌ماند و احساس تنهایی نیز نمی‌کند، اظهار داشت: حسن خلق بیش از آنکه در دنیا به کار آید در عالم برزخ و قیامت به فریاد انسان می‌رسد. انسان صالح آثار عملش را هم در دنیا و هم در آخرت مشاهده می‌کند بنابراین عمل صالح سرمایه انسان برای قیامت است.

تولیت حوزه علمیه امام رضا(ع) با بیان اینکه انسان عامل و صالح بهره‌ای را که از عملش می‌برد سودمندترین خواهد بود، عنوان کرد: فطرت و عقل آدمی منتظر عمل صالح است، برخی کفار که عمل صالح انجام می‌دهند در همین دنیا مورد تکریم دیگران قرار می‌گیرند و اگر انسانی عمل غیر صالحی انجام دهد مورد حبط دیگر اعمال می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین رشاد ادامه داد: کسی که در همین دنیا ملتزم به انجام عمل صالح است از فوائد و قواعد اعمال صالحی که انجام داده بهره‌مند می‌شود و چند برابر آن را در قیامت دریافت می‌کند. در قیامت مبنای سنجش انسان عمل صالح است.

رییس شورای حوزه علمیه استان تهران اضافه کرد: گاهی عملی ظاهر و باطنش عمل صالح است اما برخی مواقع ظاهر عمل صالح نیست اما از باطن عمل صالح به شمار می‌رود و ظاهرا انسان با انجام آن کار گویا کار ناصوابی انجام داده اما به سبب داشتن نیت صالح نتیجه آن عمل صالح می‌شود اما گاهی عمل صالح است اما نیت صالح نیست مانند ساخت مسجد برای خودنمایی و ریا؛ بنابراین انسان باید در باطن هم نیتش انجام عمل صالح باشد./813/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات