۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۳
کد خبر: ۵۵۳۷۶۵
مسعودی در گفت‌وگو با رسا مطرح کرد؛

رد تفکر جدایی دین از سیاست؛ مهم‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی

نایب‌رییس کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه تلفیق دین و سیاست یکی از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است، تأکید کرد که پیروزی انقلاب اسلامی آمریکا را تحقیر کرد.
اصغر مسعودی

اصغر مسعودی نایب‌رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی، گفت: انقلاب شکوهمند ایران اسلامی پیروزی خود را مدیون رهبری حکیمانه حضرت امام که درواقع از تربیت شدگان و رشد یافتگان حوزه‌ علمیه بودند، می‌داند. اما رکن دیگر این حماسه بزرگ اختصاص به حضور یکپارچه اقشار مختلف مردم متدین و الهام گیری از آموزه‌های پویای مکتب تشیع دارد.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب برای این پیروزی از مفاهیم و تعابیر بامعنا و باارزشی تحت عنوان معجزه قرن و انفجار نور یاد می‌کنند که نشان از ارزش این پیروزی دارد.

مسعودی با تأکید بر اینکه بررسی و مقایسه اوضاع نابسامان فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی دوران رژیم طاغوت از جهت داخلی و خارجی بسیار حائز اهمیت است، ابراز کرد: نسل امروز برای آنکه به عظمت و دستاوردهای انقلاب اسلامی پی ببرند لازم است وضعیت پس از انقلاب را با اوضاع نامطلوب قبل از پیروزی مقایسه کنند.

نایب‌رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: حاکمیت قبل از انقلاب یک نظام پادشاهی موروثی، سلطنتی، مستبد، بیگانه‌پرست، خودکامه و خودباخته بود که ژاندارم منطقه به شمار می‌رفت و از خود هیچ اعتبار و استقلالی نداشت بر همین اساس همه امور داخلی و خارجی‌ به دست کشورهای غربی اداره می‌شد و خود پرچم‌دار مبارزه با فرهنگ اسلامی و ملی کشور به شمار می‌رفت؛ انقلاب اسلامی چنین حکومتی را ساقط کرد.

وی افزود: آن چیزی که امام راحل شکل دادند آن‌هم درزمانی که دین را افیون جامعه می‌دانستند همان تلفیق دین و سیاست بود بنابراین رد جدایی دین از سیاست یکی از دستاورد‌های انقلاب اسلامی به شمار می‌رود.

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امام بین دین و سیاست آشتی برقرار کرد، گفت: حضرت امام نگاه شهید مدرس را در زمینه دین و سیاست عملی و چهره مخدوش جهان اسلام را اصلاح کردند و به رهبریت سیاسی و الهی عینیت بخشیدند ازاین‌رو انقلاب کار عظیمی بود که امام راحل انجام دادند.

نایب‌رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در تبیین این مهم که انقلاب اسلامی دستاوردهای مختلفی در حوزه‌های گوناگون داشته است، گفت: دستاوردها و تحولات انقلاب اسلامی در پیشرفت‌های چشمگیری که در حوزه‌های نظامی، اقتصادی، علمی، پزشکی، نانو، هسته‌ای، فناوری و غیره بسیار قابل‌توجه است.

وی با مقایسه حوزه نظامی قبل و بعد از انقلاب عنوان کرد: در حال حاضر ایران در حوزه نظامی حرف برای گفتن دارد، روزی کشور ابزار دست بیگانگان در منطقه بود درحالی‌که امروز به یک کشور قدرتمند و تأثیرگذار در منطقه تبدیل‌شده‌ایم.

مسعودی تصریح کرد: از همه این دستاوردها مهم‌تر حفظ عزت، شرف و حیثیت ایران در جهان است، امروز ما خودمان آقای خودمان هستیم و خودمان برای سرنوشت کشورمان تصمیم می‌گیریم، شاید امروز با مشکلات اقتصادی دست‌وپنجه نرم کنیم اما هرگز از عزت و شرفمان دست برنمی‌داریم.

نایب‌رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: طبیعی است دشمنان نتوانند این عظمت را ببینند بر همین اساس اسلام هراسی را در منطقه ترویج و القاعده، طالبان و داعش را با هزینه‌های هنگفت تجهیز کنند تا از این طریق چهره اسلام را مخدوش شود؛ انقلاب اسلامی آمریکا را تحقیر کرد و  امام راحل آمریکا را شیطان بزرگ نامیدند.

وی در پایان با بیان اینکه ما در دروان دفاع مقدس حتی یک وجب از خاک کشور را به متجاوزان ندادیم، خاطرنشان کرد: امام راحل فرمودند حفظ و حراست از انقلاب از اصل به وجود آمدن آن هم سخت‌تر است./813/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات