۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۲
کد خبر: ۵۵۴۰۶۵
آیت الله مقتدایی:

پیشرفت حوزه خواهران از حوزه برادران بیشتر بوده است

دبیر شورای سیاستگذاری حوزه های علمیه خواهران با اشاره به پیشرفت های چشم گیر حوزه خواهران از زحمات چندین ساله حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی تقدیر کرد.
آیت الله مقتدایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم تودیع و معارفه مدیر حوزه های علمیه خواهران پیش از ظهر امروز در محل مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران در قم در حال برگزاری است.

آیت الله مرتضی مقتدایی دبیر شورای سیاستگذاری حوزه های علمیه خواهران در این مراسم با اشاره به ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) عنوان کرد: این که مشخص نیست شهادت حضرت زهرا(س) دقیقا 75 روز یا 95 روز بعد از رحلت پیامبر اتفاق افتاده است، حکمتی دارد و آن برپایی دو مرحله عزاداری برای بانوی بزرگ اسلام است.

وی در بخش دوم سخنان خود عنوان کرد: در ایام الله دهه فجر نیز قرار داریم که ایامی بسیار مبارک است، چراکه در این ایام نظام ستمشاهی ساقط و نظام مبارک جمهوری اسلامی برای همیشه مستقر شد؛ در آن ایام وقتی این نظام حاکم شد دشمنان فراوانی داشت که برای سقوط این نظام روزشماری می کردند.

آیت الله مقتدایی افزود: به همین جهت است که می گفتند این نظام سه ماه یا پنج ماه بیشتر دوام نخواهد آورد ولی وقتی از این مسأله ناامید شدند، جنگ تحمیلی را به راه انداختند و صدام نیز آن قدر اطمینان داشت که می گفت ما در عرض یک هفته ایران را فتح می کنیم، اما دیدیم که بعد از هشت سال هم اگر ملت و دولت ما قدرتمند از شروع جنگ بودند، کمتر هم نبودند.

وی با اشاره به این که یکی دیگر از امیدواری های آنان رحلت امام بود، تأکید کرد: هنوز جنازه امام تشییع نشده بود، خبرگان رهبری جلسه ای برگزار کردند و به این نتیجه رسیدند که بهترین و شایسته ترین فرد برای جانشینی امام راحل حضرت آیت الله خامنه ای است و این موضوع به صراحت هم اعلام شد.

دبیر شورای سیاستگذاری حوزه های علمیه خواهران ابراز داشت: امروز هم بحمدلله نظام ما یک نظام مستقل و مستحکم و تصمیم گیر در امور بین الملل شده و رهبر معظم انقلاب بارها تأکید کرده اند که من به آینده نظام خوشبین هستم و امیدواریم این نظام همچنان مقتدر بماند و پرچم آن از دست رهبر معظم انقلاب به امام زمان(عج) برسد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که امروز نیز جلسه ای بسیار مهم و با شکوه برگزار شده است، خاطرنشان ساخت: سنت الهی همیشه بر این بوده است که در هر عصری خداوند به وسیله پیامبران و راهبران دینی مردم را یله و رها باقی نگذاشته و در هر زمانی حجت بر مردم تمام بوده است.

آیت الله مقتدایی خاطرنشان کرد: انبیاء و اولیاء الهی همواره به دنبال تبلیغ دستورات دین و ترویج اخلاق حسنه و برحذر داشتن مردم از معاصی و نافرمانی های خدا بودند و مطابق آیات قرآن پیامبر گرامی اسلام(ص) در تمام اوقات برای هدایت مردم و دعوت انسان ها به حق تلاش می کردند.

وی اضافه کرد: در زمان غیبت این رسالت به عهده علمای بزرگوار و حوزه های علمیه قرار گرفت و بحمدالله حوزه های علمیه این شأن را با کمال متانت حفظ کرده و از دین و آیین مردم صیانت کرده ند، همچنانکه امام عسکری(ع) می فرماید: «اگر علمای دین بعد از غیبت امام معصوم نبودند که مردم را به سوی ما دعوت کنند، از دین خدا حمایت کنند و ضعفای شیعیان را یاری کرده و از دام های شیطان نجات بدهند، همه مردم از دین خدا خارج می شدند».

دبیر شورای سیاستگذاری حوزه های علمیه خواهران در ادامه با اشاره به این که امام راحل ابتکاری داشتند که حوزه های علمیه خواهران نیز بنا گذاری شود، یادآور شد: ایشان حوزه های علمیه خواهران را در کنار حوزه علمیه برادران تشکیل دادند تا در آینده عالمانی بزرگ، مفسر، فیلسوف و مؤلف از میان خواهران نیز داشته باشیم.

آیت الله مقتدایی افزود: امروز نهال حوزه های علمیه خواهران بسیار گسترش یافته است، چراکه امام راحل جامعه الزهرا(س) را در قم تشکیل دادند که هزاران طلبه داخلی و خارجی در آن مشغول تحصیل هستند و بعد از رحلت امام، شورای عالی حوزه های وقتی برکات جامعه الزهرا را دیدند به فکر افتادند تا حوزه های علمیه خواهران را در سراسر کشور توسعه بدهند.

وی با اشاره به این که آیت الله شرعی بهترین گزینه برای هدایت حوزه های علمیه خواهران بود، ابراز داشت: ایشان برای این کار اعلام آمادگی کرد و از همان روز اول کار را با قدرت شروع کرد و حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی نیز از همان ابتدا کمک کار ایشان بودند.

وی تصریح کرد: انصافا آقای جمشیدی بعد از این که آیت الله شرعی به دلیل کسالت از این کار انصراف دادند، به احسن وجه مدیریت حوزه های خواهران را برعهده گرفتند و به عقیده من پیشرفت حوزه های علمیه خواهران از حوزه برادران بهتر بوده است.

دبیر شورای سیاستگذاری حوزه های علمیه خواهران ابراز داشت: نشریات، مقالات، پایان نامه ها و شیوه تحصیل و پژوهش و اساتید برجسته خواهر در حوزه های علمیه خواهران دلیلی بر این مدعا است که این حوزه پیشرفت های خوبی داشته است و امیدواریم این مسیر با همین موفقیت ادامه پیدا کند.

وی با تأکید بر این که برای مدیریت جدید حوزه های علمیه خواهران گزینه های زیادی مطرح بود، عنوان کرد: در نهایت به این نتیجه رسیدیم که حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور با توجه به سابقه علمی و پژوهشی زیادی که دارند و با حوزه های علمیه خواهران نیز همکاری داشته اند و عضو هیأت امنای جامعه الزهرا(س) نیز بوده اند، برای این کار مناسب تر هستند.

آیت الله مقتدایی خاطرنشان کرد: انتظار داریم که در آینده حوزه های علمیه خواهران گسترش بیشتری پیدا کنند و به زودی شاهد فعالیت های بیشتر اساتید، پژوهشگران و طلاب برجسته حوزه های علمیه خواهران باشیم./1330/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات