۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۶
کد خبر: ۵۵۴۳۰۸
امام جمعه زرگرشهر:

انقلاب اسلامی ایران دریچه امید برای مستضعفان جهان است

حجت الاسلام شیخی عزیزی با بیان این مطلب که انقلاب اسلامی ایران مکاتب مادی مارکسیسم و لیبرالیسم شرق و غرب را به چالش کشید، گفت: انقلاب اسلامی دریچه امید را برای مردم مستضعف و ملت های ستمدیده در سطح جهان گشود و در حقیقت یک انقلاب جهانی محسوب می شود.
محسن شیخی محسن شیخی محسن شیخی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت‌الاسلام محسن شیخی‌عزیزی امام‌جمعه زرگرشهر، عصر امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه امام حسن مجتبی(ع) بابل با اشاره به اهمیت انقلاب اسلامی، گفت: انقلاب اسلامی ایران نوری در تاریکی و ظلمت تاریخی ملت ایران بود که با نام اسلام به رهبری مرجعیت شیعه، با سرنگون کردن نظام طاغوتی و وابسته، نظامی ارزشمند و دین محور را پایه ریزی کرد.

وی افزود: آرمان ها و هدف های انقلابی مردم ایران که با نام اسلام صورت گرفت، امروز از سوی نخبگان و مردم مورد بررسی قرار گیرد تا وضعیت امروز با هدف های آرمانی تطبیق داده شود.

عضو هیات امنای مدرسه علمیه امام حسن مجتبی(ع) با تاکید بر این مطلب که علت های ناکامی و عدم رسیدن به هدف های آرمانی انقلاب اسلامی باید مورد توجه قرار گیرد، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب جهانی و موضوع تقابلی میان مستضعفان و مستکبران بود و صادر شدن انقلاب اسلامی در راستای این هدف جهانی انقلاب اسلامی قرار می  گیرد.

وی ادامه داد: متاسفانه برخی از مسؤولان کشور، انقلاب اسلامی را در چارچوب مرزهای جغرافیایی تصور می کنند اما در حقیقت انقلاب اسلامی یک الگوی جهانی است و بیداری اسلامی در مسیر اثرهای گفتمان انقلاب اسلامی قرار می گیرد.

حجت الاسلام شیخی عزیزی وحشت استکبار ازانقلاب اسلامی را گسترده شدن بیداری مستضعفان عنوان کرد و اظهار داشت: انقلاب اسلامی دریچه امید را برای مردم مستضعف و ملت های ستمدیده در سطح جهان گشود تا آنها در مقابل استعمار نوین جهانی دو بلوک شرق و غرب قیام کنند.

وی تاکید کرد: انقلاب اسلامی با شعار مقدمه سازی برای انقلاب جهانی امام عصر(ع) بر زنده کردن نقش دین در حوزه اجتماعی تاکید دارد و ارزش های دینی در پرتو ظهور انقلاب اسلامی ایران معنا پیدا کرد.

استاد حوزه علمیه مازندران ایجاد مردم سالاری دینی را به عنوان مکتب و جهان بینی جدید در مقابل جهان بینی مادی گرای شرق و غرب بیان کرد و گفت: انقلاب اسلامی ایران مکاتب مادی مارکسیسم و لیبرالیسم شرق و غرب را به چالش کشید و نقش مردم را در ایجاد و حفظ حکومت دینی با طرح مردم سالاری دینی بر پایه ولایت فقیه را معرفی کرد.

وی نقش مردم را در نظام اسلامی مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: نقش مردم در نظام اسلامی یک نقشی موثر، تعیین کننده و اثرگذار است و برپایی تقریبی یک انتخابات در هر سال از عمر انقلاب موید این مدعا محسوب می شود.

حجت الاسلام شیخی عزیزی به طراحی دشمنان برای استحاله و نابود کردن نظام اسلامی پرداخت و اظهار داشت: انقطاع بین نسل های انقلاب یک طراحی پیچیده دشمنان برای خالی کردن عقبه نظام اسلامی است و آن ها تصور می کردند که در این طراحی خود موفق شدند اما حضور پرشور نسل های جدید در صحنه های مختلف انقلاب به ویژه راهپیمایی ها و انتخابات، بیانگر ناموفق بودن این طرح دشمنان است.

وی ادامه داد: شهدای جوان مدافع حرم از رویش های جدید انقلاب هستند که امروز عاشقانه برای دفاع از اسلام و انقلاب داوطلب می شوند تا جان خود را به عنوان عزیزترین گوهر و سرمایه برای حفظ ارزش ها فدا کنند.

امام جمعه زرگرشهر ولایت فقیه را عامل مهم هدایت انقلاب در مسیر خود بیان کرد و گفت: اگر مسؤولان منویات و دستورهای مقام معظم رهبری را در حوزه های مختلف از جمله اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی جامه عمل بپوشانند بسیاری از مشکلات کشور حل می شود و شاهد برخی از نارسایی ها و چالش های موجود نیستیم./1313/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات