۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۵
کد خبر: ۵۵۵۵۲۶
تولیت مدرسه علمیه باقرالعلوم:

روحانیت باید با مردم و در بین مردم باشد

حجت الاسلام والمسلمین مجد با بیان اینکه روحانیت باید در بین مردم و با مردم باشد، گفت: شایعاتی که از طریق ماهواره و پیام رسان‌های اجتماعی داخلی و خارجی علیه جامعه روحانیت منتشر می‌شود دروغ محض است.
آیت الله مجد

حجت الاسلام والمسلمین سید محمود مجد تولیت مدرسه علمیه باقرالعلوم(ع)، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با توجه به سوم اسفند ماه سالروز صدور منشور روحانیت از سوی حضرت امام(قدس سره) درباره این پیام تاریخی گفت: پیام امام راحل به روحانیت چه قبل و چه بعد از قیام بر یک محور استوار بود.

وی افزود: ایشان پس از اتمام درس روزهای چهارشنبه قم به طلاب و روحانیون حاضر می‌فرمودند: روحانیت نباید دغدغه مالی داشته باشد بلکه باید وظایف خود را به درستی انجام دهد و با قناعت ورزی به جد از اسراف اجتناب کند. همچنین با پرهیز از تجملات در میان مردم و با مردم باشد و در مقابل استکبار با قدرت ایستادگی کند.

حجت الاسلام والمسلمین مجد با استناد به کلام امام راحل مبنی بر اینکه روحانیت باید راه اسلام را برود و از خط اسلام خارج نشود، ابراز کرد: اگر طلاب و روحانیون راه الهی را پیش بگیرند به طور قطع خداوند نیز به آنان وسعت روزی می‌دهد تا دغدغه مالی نداشته باشند.

تولیت مدرسه علمیه باقرالعلوم(ع) ادامه داد: امام راحل مدام به روحانیت تاکید داشتند که نسبت به تزکیه نفس و انجام تکالیف شرعیه غفلت اهتمام ویژه باشند و این گفتار توام با عمل ایشان همراه بود؛ از این رو یکی بودن گفتار و عمل امام از شاخصه‌های مهم شخصیتی ایشان به شمار می‌رود.

وی در پاسخ به این پرسش، حوزه‌های علمیه چقدر توانستهاند خود را با اندیشه‌های ناب، دقیق، عمیق و ژرف حضرت امام رضوان الله تعالی علیه منطبق و مطابق با این اندیشه‌ها حرکت کنند، گفت: حوزه‌های علمیه هنوز به آن حد که منطبق با دستورات و فرمایشات منشور حضرت امام باشد، نرسیده‌اند اما گام‌های خوبی در این راستا برداشته شده است. امروز روحانیت از آن حالت سکوت و سازشی که قبلا بر آنان حاکم بود کم و بیش کنار گیری کرده و به مسائل توجه بیشتری دارند.

حجت الاسلام والمسلمین مجد تصریح کرد: امروز روحانیت نسبت به مسائل اجتماعی و سیاسی کشور حتی مسائل روز جهانی بی توجه نیستند بر همین اساس مراجع تقلید اگر ببینند در کشوری به عده‌ای ظلم می‌شود سریع برای هوشیاری جوامع اسلامی اطلاعیه صادر می‌کنند در حالی که در گذشته چنین امری جاری نبود بنابراین روش امام در تغییر راه و روش روحانیت حتی مراجع تقلید بسیار اثرگذار بوده است.

وی با تاکید بر اینکه روحانیت باید در بین مردم و با مردم باشد، خاطرنشان کرد: روحانیت به هر میزان به مردم نزدیک شود به همان مقدار مردم به آنان علاقه‌مند می‌شوند. این شایعاتی که از طریق ماهواره و پیام رسان‌های اجتماعی داخلی و خارجی علیه جامعه روحانیت منتشر می‌شود دروغ محض است و مردم نباید بدون تحقیق کلامی علیه روحانیت را منشر کنند و یا بپذیرند./813/ت۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات