۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۴
کد خبر: ۵۵۷۸۰۸
آیت الله مقتدایی مطرح کرد؛

ضرورت مقابله جدی حوزه با انحرافات فضای مجازی

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم پاسخ گویی به شبهات را امری بسیار مهم و حیاتی ارزیابی و بر ضرورت مقابله جدی حوزه با القای انحرافات فکری از سوی فضاهای مجازی تأکید کرد.
آیت الله مقتدایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم رونمایی از نرم افزار «پاسخ» ویژه کلام اسلامی از سوی مرکز مطالعات و پاسخ گویی به شبهات حوزه های علمیه با حضور آیت الله مرتضی مقتدایی برگزار شد.

آیت الله مقتدایی در این مراسم با اشاره به ایام میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س) اظهار داشت: پیامبر گرامی اسلام(ص) نه از باب که ایشان دخترشان بود بلکه از باب عظمت و جایگاه والای فرزندشان نزد خداوند متعال، حضرت زهرا(س) را تکریم می کرد.

وی افزود: در روایت داریم وقتی پیامبر به حضرت فاطمه(س) می رسید در مقابل او می ایستاد و دست های دخترشان را می بوسید و جای خودشان را به حضرت زهرا(س) می دادند که همه این هاتجلیل عملی و بی سابقه است و دلالت بر شأن و مقام حضرت زهرا(س) نزد زهرا دارد.

نایب رییس شورای عالی حوزه های علمیه در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: خدماتی که در بخش پاسخ گویی به سؤالات صورت گرفته حقیقتا یک دریای خدمت است و کسانی که در این راه زحمت می کشند از اجر و ثواب بیشتری برخوردار هستند، چراکه شبهات در انحراف افراد تأثیر زیادی دارد.

وی با اشاره به این که شبهات اعتقادی و شبهات عملی به ویژه در طیف جوان آنها را از اسلام و دین منحرف می کند، خاطرنشان کرد: بسیاری از اوقات همین شبهات می تواند یک انسان مسلمان را سکولار کند، بنابراین پاسخ به شبهات به نوعی خنثی سازی همین سلاح خطرناک دشمن است.

آیت الله مقتدایی بیان داشت: رهبر معظم انقلاب نیز از همان اوایل یکی از مسائل مورد نیاز جامعه را پاسخ گویی به شبهات از سوی حوزه های علمیه مطرح کردند؛ رهبر معظم انقلاب خواستار بودند که باید حوزه رصد کند که دشمن در صدد القای چه شبهه ای است و قبل از این که شبهه مطرح شود، بتوانید پاسخ گو باشید و البته این کار امکان دارد.

وی تصریح کرد: کسانی که در حوزه جلوی انحراف و بی دینی مردم را می گیرند در مقایسه با افراد دیگری که در عرصه های دیگر کار می کنند، سطح بالاتری دارند و آثار بیشتری هم دارد و ثوابی هم که بر آن مترتب می شود بیشتر و بالاتر خواهد بود، همچنان که در روایات اسلامی ما پاداش های زیادی برای نجات مردم از انحرافات فکری و عقیدتی بیان شده است.

قائم مقام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که امروز فضای مجازی فکر و عقیده جوانان را منحرف کرده است، خاطرنشان ساخت: رهبر معظم انقلاب فرمودند که فضای مجازی قتلگاه جوانان است و جوانان را ترور عقیدتی می کند، بنابراین فعالیت و عمل در این زمینه و رسیدن به فریاد جوانان بهترین اقدام و عملی است که می تواند در حوزه صورت بگیرد./1330/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات