۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۲
کد خبر: ۵۶۰۵۳۶
رییس ستاد اقامه نماز خراسان شمالی:

نماز اول وقت مایه دست‌یابی انسان به کرامت است

رییس ستاد اقامه نماز خراسان شمالی با بیان اینکه نماز خواندن بهره بردن است و نماز اول وقت خواندن بهره ویژه بردن، گفت: زمان اول وقت برای نماز دریای کرامت است و هر کس در آن غوطه‌ور شود اهل کرامت می‌شود.
حجت الاسلام احمدی فرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام رضا احمدی فرد، رییس ستاد اقامه نماز خراسان شمالی، امروز در نشست این ستاد با اشاره به اهمیت اقامه نماز، اظهار کرد: از حضرت زهرا (س) نقل شده که از پدر گرامی خود حضرت محمد (ص) می‌پرسند: پدرم! چگونه است حال آن زنان و مردانی که در نمازشان سستی می‌کنند؟

وی افزود: پیامبر فرمودند: ای فاطمه! خداوند مردان و زنانی که نماز را سبک بشمارند را به پانزده بلا مبتلا می‌کند؛ شش مصیبت در دنیا، سه بلا در هنگام مرگ، سه بلا در قبر و سه بلا در روز قیامت، آنگاه که از قبر خارج می‌شوند.

حجت‌الاسلام احمدی فرد ادامه داد: روشن است که تأخیر نماز از اول وقت البته بدون عذر، باعث محروم ماندن انسان از فیوضات و پاداش‌های آن و استفاده نکردن از برکات و آثار نماز اول وقت می‌شود.

وی اضافه کرد: امیدواریم خدا به همه ما توفیق اقامه نماز اول وقت به جماعت رو عطا کند؛ چراکه برکات نماز اول به‌اندازه‌ای زیاد است که بنا به روایتی از امام حسن عسکری (ع) ورود به بهشت برای چنین نمازگزاری مباح خواهد بود.

رییس ستاد اقامه نماز خراسان شمالی گفت: حجت‌الاسلام انصاری می‌گوید: امام (ره) در روزهای آخر عمرشان می‌خواستند بخوابند، به من فرمودند اگر خوابیدم، اول وقت نماز صدایم بزن، گفتم چشم. دیدم اول وقت نماز شد و امام (ره) خوابیده‌اند، حیفم آمد صدایشان بزنم، عمل جراحی کرده بود و سرم به دست داشتند، گفتم صدایشان نزنم بهتر است. چنددقیقه‌ای از اذان گذشت و امام (ره) چشم‌هایشان را باز کردند، گفتند: وقت شده؟ گفتم: بله فرمودند: چرا صدایم نزدی؟ گفتم: ده دقیقه بیشتر از وقت نگذشته است. گفتند: مگر به شما نگفتم. سپس امام (ره) فرزند خود را صدا زدند و فرمودند: ناراحتم. از اول عمرم تا حالا نمازم را اول وقت خوانده‌ام، چرا الآن باید 10 دقیقه تأخیر بیفتد؟

حجت‌الاسلام احمدی فرد تصریح کرد: نماز خواندن بهره بردن است و نماز اول وقت خواندن بهره ویژه بردن؛ چراکه زمان اول وقت برای نماز دارای مغناطیسی است که انسان را در فضای معنوی قرار می‌دهد.

وی تصریح کرد: زمان اول وقت برای نماز دریای کرامت است و هر کس در آن غوطه‌ور شود اهل کرامت می‌شود./9314//۲۰۳/خ

ارسال نظرات