۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۴
کد خبر: ۵۶۳۱۱۹

اساتید جامعه المصطفی العالمیه تبریز مورد تجلیل قرار گرفتند

همزمان با گرامیداشت هفته معلم؛ نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با حضور در مرکز علوم حوزوی جامعه المصطفی العالمیه تبریز، از اساتید این مرکز تجلیل به عمل آورد.
تجلیل از اساتید حوزه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز همزمان با گرامیداشت هفته معلم؛ با حضور در مرکز علوم حوزوی جامعه المصطفی العالمیه تبریز، از اساتید این مرکز تجلیل به عمل آورد.

وی در سخنانی با بیان این‌که حضور طلاب خارجی برای تحصیل در شهر تبریز اتفاقی مبارک و ارزشمند است که با راه‌اندازی شعبه جامعه المصطفی محقق شده است، اظهار داشت: در گذشته‌ای نه چندان دور در همین حوزه علمیه طالبیه تبریز، طلابی از چندین کشور همسایه و حوزه قفقاز و آسیای میانه در حال تحصیل علوم حوزوی بوده اند.

امام جمعه تبریز با یادآوری این نکته که احیای حوزه علمیه آذربایجان از مطالبات و دغدغه های مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی است، گفت: باید اهتمام ویژه به حوزه های علمیه آذربایجان صورت گیرد و احیای این مراکز دینی گام های موثری برای گسترش ارتقای معنویت دینی جامعه خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با تأکید بر این‌که دشمنان از تفکر و اندیشه فرهنگی که براساس مبانی دینی در حوزه های علمیه پرورش می یابد؛ در هراس است، گفت: ترور شخصیت های بزرگ حوزوی از جمله علامه شهید مرتضی مطهری، آیت الله شهید مدنی و آیت الله شهید قاضی طباطبایی مصدق این موضوع است.

وی با بیان اینکه برای مقابله با جنگ نرم دشمن نیازمند نقش‌آفرینی حوزه و روحانیت هستیم، گفت: شهید مطهری معلم بزرگ مدرسۀ انقلاب اسلامی به پشتوانه اندیشه هایی که مبانی آن فرهنگ اسلامی بود؛ در جامعه مدنی، حوزه و دانشگاه حضوری موثر داشت و دشمنان با درک این اندیشه، نقشه ترور آن شخصیت وارسته را طرح‌ریزی کردند.

امام جمعه تبریز با بیان این‌که حذف فیزیکی شهید مطهری، نتوانست اندیشه‌های ارزشمند آن عالم مجاهد را از میان ببرد، گفت: خط سرخ شهادت، تلاش دشمنان را برای کم اثر کردن فرهنگ اسلامی بی نتیجه گذاشت؛ امروز وظیفه طلاب و روحانیان ادامه راه بزرگانی همچون شهید مطهری است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با اشاره به این‌که وظیفه طلاب در شرایط امروز جامعه به مراتب بیشتر از گذشته شده است، گفت: حوزه و روحانیت باید نیازهای جامعه را شناسایی کرده و در رفع آن تلاش کنند؛ در غیر این صورت دشمنان افکار جوانان ایرانی را تسخیر خواهند کرد./935/پ203/ب1

ارسال نظرات