۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۱
کد خبر: ۵۶۳۱۵۱
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی:

استفاده از ظرفیت های جوانان اولویت آستان قدس است

تولیت آستان قدس رضوی گفت: استفاده از ظرفیت جوانان و ظرفیت های استانی اولویت ما است و می خواهیم از جوانان در مدیریت های مختلف استفاده کنیم.
حجت الاسلام رئیسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی شامگاه دوشنبه در دیدار دانشجویان دانشگاه فردوسی گفت: شنیدن سخنان دانشجویان را برای خود یک نعمت می دانم و نگران نکات بیان شده از ناحیه آن ها نیستم.

وی افزود: آستان قدس سال گذشته یک برنامه راهبردی که دارای بیش از 400 شاخص بوده را تهیه کرده و سعی داشته ایم با کارکرد معین مدیریتی این شاخص ها را در سال گذشته انجام دهیم.

تولیت آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: برای ما استفاده از ظرفیت جوانان و ظرفیت های استانی اولویت دارد و می خواهیم از جوانان در مدیریت های مختلف استفاده کنیم و تاکید می کنم که توجه به نیروی جوان و نیروهای فرهیخته در اولویت است اما باید در بخش هایی از ظرفیت های ملی استفاده کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی به سابقه کاری خود در سازمان بازرسی کل کشور اشاره و عنوان کرد: من در سازمان بازرسی کل کشور با دولت های مختلف کار کردم و همگان معتقد بودند سازمان بازرسی نگاهی معتدل دارد و 5000 کارشناس از نمایشگاه فعالیت های بنده دیدن کردند و همگی اعتقاد داشتند که سازمان بازرسی آسیب شناسی خوبی انجام داده اما ما باید آسیب زدایی کنیم.

تولیت آستان قدس رضوی در خصوص مسأله همکاری بسیج دانشجویی با آستان قدس تصریح کرد: از بسیج های دانشجویی برای همکاری استقبال می کنیم و این را می دانیم بسیج در همه سطوح می تواند موثر باشد چرا که بسیج منتسب به جریان خاص نیست و همه نیروهای آن ارزشمند است.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان به برنامه های خود در آستان قدس برای به کارگیری کارگران اشاره کرد و گفت: یکی از دستورهای کاری این بوده که نیروها بیکار نشوند و یک کارگر در آستان قدس بیکار نشود و یک کارگر بدون دریافت حقوق دریافت نشده نیست و همیشه سعی داشته ایم شغل ایجاد کنیم اما باید اول شغل مناسب ایجاد و مسؤولیت ها تعریف شود.

وی در خصوص کار آفرینی آستان قدس اظهار کرد: کارهای دستی، دام های سبک، لایه روبی قنات و سوغات زائر را اجرا کرده ایم تا بخش های تولیدی فعالیت کنند و این را باید بدانید که ما حامی بخش خصوصی هستیم نه رقیب آن، بودجه ما یک هزارم دولت است اما از سال گذشته بیش از دوهزار شغل ایجاد کرده ایم و این توانایی وجود دارد.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در خصوص حمایت از بخش های پژوهشی ابراز کرد: آستان قدس حمایت های لازم را از بخش های پژوهشی خواهد داشت اما ابتدا باید زمینه هایی برای بخش علمی داشته باشیم تا بتوانیم در این بخش موفق باشیم.

تولیت آستان قدس به حواشی پیرامون پرداخت مالیات اشاره و بیان کرد: 35 سال است که آستان قدس به امر امام بزرگوار از پرداخت مالیات معاف است و این را خیلی روشن می گویم روزی که به مجموعه آستان قدس وارد شدم به ولی فقیه نامه زدم و ایشان فرمودند که به فتوای سابق عمل شود و خدا ان شاءالله از کسی که این شبهه را ایجاد کرد نگذرد و این را بدانید ما مالیات های مختلف را پرداخت می کنیم و حتی چند روز قبل هیأتی برای تشکر پرداخت به موقع مالیات به مشهد مقدس سفر کرد.

وی افزود: چرا از یقه سفیدانی که مالیات پرداخت نمی کنند نمی پرسید چرا از مسؤولان بلند پایه ای که مالیات پرداخت نمی کنند و فرار مالیاتی می کنند، نمی پرسید سخن ما در کشور سخن در آسیب زدایی است که این اراده جدی می خواهد.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در پایان سخنان خود گفت: مرکز هنرهای آستان قدس آمادگی دارد تا از فرهیختگان و هنرمندان استفاده کند و این هنرمندان فرهیخته مورد حمایت آستان قدس خواهند بود چرا که ظرف چند وقت اخیر مرکزی را برای شاعران قرار داده ایم تا مردم از اشعار مذهبی این شاعران استفاده کنند./861/پ202/ب1

ارسال نظرات