۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۲
کد خبر: ۵۶۳۸۴۴
مدیر مدرسه علمیه روحیه بابل:

مسجد بهترین و مهمترین پایگاه برای تربیت دینی است

استاد حوزه علمیه با بیان این که مسجد باید نقش محوری خود را باز یابد، گفت: مسجد مهمترین پایگاه تربیت دینی در جامعه اسلامی محسوب می شود و این مهم با ایجاد پیوند عمیق میان مسجد و نسل جوان در طرح ریزی سبک زندگی اسلامی میسر است.
علی اکبر اکبرپور روشن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام علی اکبر اکبرپور، مدیر مدرسه علمیه روحیه بابل امروز در جمع نوجوانان طرح اسوه در مسجد جامع بابل توجه به امور دینی و خودسازی را لازمه پیشرفت و تعالی دانست و گفت: در اسلام تاکید زیادی بر نظم در امور و تلاش برای رسیدن به جایگاه های متعالی شده است و این حرکت باید از زمان نوجوانی شروع شود.

وی با تمجید از اجرای طرح اسوه، افزود: طرح اسوه طرحی تربیتی فرزندان بر اساس سبک اسلامی است تا بنیان های معنوی و علمی نسل آینده با شالوده های دینی مستحکم شود.

استاد حوزه علمیه با اشاره به سابقه دیرین این طرح تحت اشراف حجت الاسلام مویدی در مسجد کاظم بیک، خاطرنشان کرد: تربیت نیروهای شاخص و تاثیرگزار مذهبی با پیشینه رشد علمی از مزایای اجرای طرح اسوه است که امروز تربیت یافتگان این طرح افرادی و جوان تاثیرگزار محسوب می شوند.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین نیاز برای نسل جدید آشنایی با ریشه ها و بنیان های دینی در گذشته است و باید این میراث مهم برای آن ها به خوبی تشریح شود.

حجت الاسلام اکبرپور مسجد محوری را مهمترین شاخصه طرح اسوه دانست و ادامه داد: مسجد بهترین و مهمترین پایگاه برای تربیت دینی است و این مساله مورد تاکید مقام معظم رهبری همراه با ایجاد پیوند عمیق میان مسجد و نوجوانان و جوانان ایجاد شود.

وی با اشاره به مردمی بودن و بومی سازی این طرح پس از اجرا در سال های متمادی، گفت: اتصال میان نسل های مختلف و انتقال تجربه های گذشته یکی دیگر از موفقیت های این طرح است که دانشجویان و طلبه هایی که سال ها سابقه تربیت معرفتی در این طرح را داشته اند، امروز به عنوان مربی با نوجوانان مشغول فعالیت هستند.

مدیر مدرسه علمیه روحیه آگاهی به مسائل پیرامون جامعه به ویژه مسائل دینی، مذهبی، سیاسی و معرفتی را از دیگر ویژگی های طرح اسوه بیان کر د و افزود: نسل جوان ما تشنه حقایق دینی است و باید به این نیاز جامعه ما به خوبی توسط همه فعالان انقلاب با تلاش جهادی در عرصه تربیت دینی پاسخ داده شود.

وی به شبیخون دشمنان در حوزه های فرهنگی و عقیدتی اشاره و تصریح کرد: تاکید مقام معظم رهبری بر جهاد کبیر در عرصه فرهنگی نشان دهنده خلاهای زیادی در این عرصه است و مبلغان دینی با جدیت به این عرصه وارد شوند.

استاد حوزه علمیه با بیان این که مسجد باید نقش محوری خود را در هر منطقه و محله باز یابد، اظهار داشت: مسجد ملجا، پناهگاه و مرکز نشر معارف دینی است و در گذشته مساجد مرکز نشر دین و حوزه های علمیه بودند./۱۳۱۳/پ۲۰۴/ب۱

ارسال نظرات