۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۹
کد خبر: ۵۶۳۹۱۷
مسؤول نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خوزستان:

احقاق الحق قاضی نورالله شوشتری منبعی متقن برای صاحب الغدیر بود

حجت الاسلام محمدزاده با اشاره به اینکه اوج تبلور قاضی نورالله شوشتری در نگارش کتاب احقاق الحق و ازهاق الباطل بود، گفت: این کتاب آن قدر متقن است که صاحب کتاب الغدیر از نجف به هندوستان مسافرت کرده و از کتاب مذکور استفاده می کند.
حجت الاسلام محمود محمدزاده، مسؤول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خوزستان

حجت الاسلام محمود محمدزاده، مسؤول نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خوزستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با بیان اینکه شهید ثالث احیاگر و بنیانگذار تشیع در هندوستان بود، اظهار داشت: انگیزه خدایی برای ترویج مکتب اهل بیت(ع) سبب شد تا قاضی نورالله شوشتری در اوج مرجعیت و جایگاه حوزوی؛ محیط امن ایران را ترک و به هندوستان مهاجرت کند و در آنجا تبحرش در فتوا به مذاهب 4 گانه اهل سنت در کنار مذهب تشیع را به همگان ثابت می کند.

مسؤول نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه به تصدی منصب قاضی القضاتی از سوی قاضی نورالله شوشتری اشاره کرد و گفت: وی در توسعه مذهب تشیع، حوزه تدریسی پایه گذاری کرد و با حمایت حاکم وقت توانست در مجالس متعدد حضور و از مذهب شیعه دفاع و نظریه غالب مذهب تشیع را بیان کند.

این مقام مسؤول اظهار داشت: اوج تبلور قاضی نورالله شوشتری در نگارش کتاب احقاق الحق و ازهاق الباطل بود و این کتاب آن قدر متقن است که صاحب کتاب الغدیر از نجف به هندوستان مسافرت کرده و از کتاب مذکور استفاده می کند ضمن اینکه کتاب در خفا نوشته شده است.

حجت الاسلام محمدزاده دلیل شهادت قاضی نورالله شوشتری را تألیف کتاب احقاق الحق دانست و گفت: برگزاری همایش تکریم مقام شهید ثالث به معنای احیا و تکریم یک فرد نیست بلکه تکریم فکر و اندیشه خالصانه و خداباورانه ای است که برای توسعه مذهب بر حق اهل بیت(ع) صرف می شود.

وی اظهار داشت: برگزاری چنین همایش هایی احیا و زنده کردن دوباره میراث علمایی است که امروزه ثمرات تلاش هایشان را مورد بهره برداری قرار داده ایم./9456/ت303/ب1

ارسال نظرات