۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۷
کد خبر: ۵۶۴۷۳۳
امام جمعه بابل:

احیای مسجد از جمله جلوه های ماه مبارک رمضان است

حجت الاسلام والمسلمین روحانی بر لزوم برنامه ریزی برای جذاب کردن برنامه های مسجد در ماه مبارک رمضان تاکید کرد و گفت: مساجد به عنوان مهمترین پایگاه های دینی و اجتماعی در اسلام باید آماده پذیرش و استقبال از مهمانان الهی باشند و برنامه های جذابی را به ویژه برای نوجوانان و جوانان تدارک ببینند.
امام جمعه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی روحانی، امام جمعه بابل امروز در جمع تعدادی از روحانیان و مبلغان دینی ماه مبارک رمضان، با گرامیداشت پیشاپیش حلول این ماه الهی، گفت: سفره رحمت خداوند متعال در ماه رمضان به صورت عمومی برای همه مخلوقات عالم پهن می شود و این نعمت ها شامل کسانی خواهد شد که از قبل برای خود ظرفیت سازی کنند.

وی با اشاره به برخی از این آمادگی ها، افزود: آمادگی روحی با تطهیر جان از غبار غفلت و معصیت مسیر می شود و باید صفحه دل از زنگار نفسانیات صیقل بخورد.

امام جمعه بابل غبارروبی از مساجد را از دیگر نشانه های استقبال از ماه مبارک رمضان دانست و اظهار داشت: مساجد به عنوان مهمترین پایگاه های دینی و اجتماعی در اسلام باید آماده پذیرش و استقبال از مهمانان الهی باشند و برنامه های جذابی را به ویژه برای نوجوانان و جوانان تدارک ببینند.

مسؤول شورای فرهنگ عمومی شهرستان بابل برپایی سفره گسترده افطار کریمانه در مساجد را یادآور شد و تصریح کرد: پس از تاکید مقام معظم رهبری برپایی سفره های افطار جمعی در سال های اخیر مورد توجه بیشتری قرار گرفته است و متولیان مساجد و مبلغان در این زمینه فرهنگ سازی کنند تا این سنت مورد تاکید اسلام در مساجد و مکان های عمومی ترویج شود.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی ماه مبارک رمضان را ماه استغفار و بازگشت دانست و گفت: فضای معنوی ماه مبارک رمضان باید در جای جای جامعه اسلامی ما نمود عینی داشته باشد و رایحه دلنواز ماه خدا فضای جامعه را معطر سازد.

وی حفظ حریم ماه مبارک رمضان را خواستار شد و تاکید کرد: مسؤولان باید با جدیت با حرمت شکننان ماه مبارک رمضان و روزه خواری در ملا عام برخورد کنند و از همین الان تدابیر ویژه ای برای افراد مسافر در ماه مبارک رمضان صورت گیرد.

تولیت مدرسه علمیه خاتم الانبیا(ص) بابل با انتقاد از برگزاری مسابقه های ورزشی در شب های ماه مبارک رمضان، خاطرنشان کرد: متاسفانه در سال های اخیر در شب های ماه مبارک رمضان رقبای مساجد زیاد شده اند و به بهانه های مختلف از جمله مسابقه متعدد ورزشی در قالب جام رمضان و پخش سریال های جذاب تلویزیون همزمان با برنامه های مسجد، موجب کاهش حضور مردم در مساجد شده اند.

وی ادامه داد: متولیان حوزه ورزش به گونه ای برنامه ها را در شب های ماه مبارک رمضان برنامه ریزی کنند تا این برنامه ها با برنامه های مسجد همزمان نشود تا جوانان بتوانند از نمازهای جماعت و سخنرانی ها استفاده کنند.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی تصریح کرد: برخی از برنامه های تلویزیون رقیب برنامه های مساجد ماه مبارک رمضان است و افراد با نشستن و دیدن فیلم های متعدد تلویزیون از حضور در مسجد غافل می شوند.

امام جمعه بابل با بیان این مطلب که احیا مسجد از جمله جلوه های ماه مبارک رمضان است، گفت: متولیان مساجد برای اجرای برنامه های جذاب و خلاقانه در ایام ماه مبارک رمضان همراه با نصب  پلاکاردی برای دعوت روزه داران جهت حضور در مسجد و اعلان برنامه ها موجب جذب نمازگزاران در مساجد شوند.

مسؤول شورای فرهنگ عمومی شهرستان بابل با توصیه بر عدم طولانی شدن برنامه های مساجد، افزود: با توجه به کوتاه بودن شب های ماه مبارک مضان، طولانی کردن برنامه های مسجد موجب گلایه برخی از نمازگزاران می شود و با درنظر گرفتن سلیقه عمومی افراد، از برنامه های خسته کننده و طولانی پرهیز شود./1313/پ203/ب1

ارسال نظرات