۰۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۰
کد خبر: ۵۶۵۹۸۱
به همت معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین؛

گردهمایی ائمه جماعات استان قم برگزار شد

همایش گردهمایی ائمه جماعات استان قم با حضور حجج اسلام مروی و آشتیانی و همچنین حضور با شکوه ائمه جماعت در قم برگزار شد.
ائمه جماعات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم گردهمایی ائمه جماعات استان قم با حضور حجج اسلام والمسلمین احمد مروی و محمدرضا آشتیانی و همچنین حضور با شکوه ائمه جماعات در سالن اجتماعات جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد.

ائمه جماعات باید برای حل آسیب های اجتماعی چاره اندیشی کنند

بر اساس این گزارش، حجت الاسلام والمسلمین مروی در این همایش با بیان این که مسجد باید پایگاه همه کارهای نیک باشد، عنوان کرد: 98 درصد شهدای دفاع مقدس اهل مسجد بوده اند، بر اساس این مسجد تنها کارکرد نماز ندارد، بلکه باید مرکزی برای خودسازی، انسان سازی، بصیر افزایی و مواردی از این دست باشد.

معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری با بیان این که اعتیاد و طلاق از آسیب های جدی جامعه امروزی هستند، ادامه داد: ما باید باور کنیم که می توان این گونه آسیب ها را از مساجد مدیریت کرد و آمارشان را کاهش داد؛ باید پایگاه هایی در مساجد تشکیل داده شود و زمینه برای مراجعه مردم شکل گیرد و همچنین مشاورانی نیز حضور داشته باشند که راه درست را به مردم نشان دهد.

وی اضافه کرد: تجربه این را اثبات کرده است که اگر زمینه برای مراجعات مردمی فراهم شود همه آن ها برای حل مشکلات خود مراجعه می کنند و نکته جالب توجه این است که اگر این کار صورت پذیرد آمار آسیب های اجتماعی به شدت کاهش پیدا می کند، بنابراین روحانیت باید همانند پدری دلسوز در پی حل مشکلات جامعه باشد.

اگر مساجد رونق پیدا کنند جرایم و مفاسد در جامعه رو به کاهش می رود

همچنین حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی در این مراسم تأکید کرد: اگر مساجد رونق پیدا کنند تردیدی نیست که جرایم و مفاسد در جامعه رو به کاهش می رود و جامعه بیشتر جنبه سعادت و معنویت پیدا می کند.

معاون جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که برای ایجاد اتحاد میان مساجد و نهادهایی که به نحوی با مساجد مرتبط هستند تلاش های بسیاری صورت گرفته است، مطرح کرد: 17 نهاد به نوعی با مساجد ارتباط دارند که در زمینه ایجاد اتحاد و انسجام میان آن ها و مساجد طرح هایی ارائه شده و ما به دنیال آن هستیم که با ایجاد این اتحاد استان قم را به الگوی سایر استان های کشور تبدیل کنیم.

وی با تأکید بر این که مسجد باید محور همه فعالیت های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و غیره باشد، عنوان داشت: در زمان پیامبراکرم(ص) مسجد محور همه فعالیت ها بود و همه مشکلات در آن حل می شد، بنابراین امروزه نیز ما باید از این اقدام الگو برداری کنیم و همه مسادل را از مساجد شروع کنیم.

برگزاری جشن گلریزان برای زندانیان جرایم غیرعمد در روز 13 ماه مبارک رمضان

حجت الاسلام تهامی نیز در این گردهمایی با اشاره به این که در سال گذشته مبلغی بالغ بر 329 میلیون تومان در یک جشن گلریزان برای زندانیان جرایم غیر عمد جمع آوری شد، ابراز کرد: مراجع تقلید در این گلریزان برای آزادی زندانیان غیرعمد استان مشارکت کردند.

وی از برگزاری جشن گلریزان برای زندانیان جرایم غیرعمد در روز 13 ماه مبارک رمضان خبر داد و بیان کرد: در سال 96 در طول ماه مبارک رمضان هر روز دو تن از زندانیان جرایم غیرعمد آزاد شدند و ما مسال هم بنا داریم که این اتفاق در استان قم بیفتد.

حجت الاسلام تهامی با تأکید بر این که ما به دنبال اجرایی سازی طرح «هر مسجد آزادی یک زندانی» هستیم، یادآور شد: این طرح باید فراگیر شود تا مردم به صورت دسته جمعی در مراسم های گلریزان شرکت کنند و مشکلات زندانیان جرایم غیر عمد را حل کنند./841/پ۲۰۳/ج

ارسال نظرات