۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۹
کد خبر: ۵۶۶۹۹۴
استاد حوزه و دانشگاه تبریز:

جبهه مقاومت اسلامی نظام سلطه را منفعل کرده است

حجت الاسلام نظری گفت: امروز جبهه مقاومت اسلامی سردمداران نظام سلطه و استکبار را در وضعیت انفعال، استیصال و درماندگی فرو برده است.
حجت الاسلام مجتبی نظری

حجت الاسلام مجتبی نظری، استاد حوزه و دانشگاه تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با گرامیداشت سالگرد ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران اظهار داشت: امام خمینی احیاگر اسلام ناب محمدی وبیدارکننده ملت‌های آزادی‌خواه و حق طلب جهان به ویژه ملت ایران علیه ظلم و جور بود.

وی با بیان این‌که انقلاب اسلامی ایران در سراسر جهان با نام امام خمینی(ره) شناخته شده است، خاطرنشان کرد: نهضت مبارزاتی و ضداستبدادی تاریخ معاصر ایران با نام خمینی کبیر آمیخته شده است، مردی که قیامش را از 15 خرداد 42 آغاز و در بهمن 57 با به ثمر نشستن آن، امیدی بر تمام مستضعفان و محرومان جهان شد.

حجت الاسلام نظری ادامه داد: نام امام خمینی(ره) با نهضت حسینی در دل‌ مستضعفین عالم توام با امید و اقتدار و صلابت و برای دشمنان و دیکتاتورهای شرق و غرب موجب ترس و دلهره بود و با گذشت بیش از نیم قرن از حرکت الهی امام راحل این انقلاب صدای آزاد زیستن ملل زجر کشیده است.

استاد حوزه و دانشگاه تبریز با اشاره به این‌که پایه‌های حکومت دست نشانده‌ه پهلوی با نهضت خمینی کبیر به لرزه افتاد، تصریح کرد: اگر امروز شاهد نهضت آزادی‌خواهانه و عدالت طلبانه ملت‌های مسلمان منطقه هستیم، بدان دلیل است که خط امام و رهبری تبدیل به نقشه راه قیام‌های مردمی و جنبش‌های آزادیخواه شده است.

وی در ادامه مهم‌ترین نتیجه قیام خونین ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ را ایجاد جرأت مبارزه علیه رژیم ستمشاهی در دل مردم دانست و افزود: این نهضت سرآغاز شکل‌گیری روند سقوط نظام ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی و افول سلطه امریکا و استکبار جهانی در ایران بود، چنانکه ۱۵ سال بعد به رغم جنایت ‌ها و توطئه‌ های بی‌شمار رژیم سفاک پهلوی به پیروزی انقلاب اسلامی منجر شد.

حجت الاسلام نظری با اشاره به این‌که نهضت ملت ایران در قیام تاریخی 15 خرداد و پیروزی انقلاب اسلامی در 22بهمن سال 1357 اثبات کرد که با روح مقاومت و حق‌طلبی می توان مقابل دشمنان قسم خورده اسلام ایستادگی کرد، اظهار داشت: امروز جبهه مقاومت اسلامی سردمداران نظام سلطه و استکبار را در وضعیت انفعال، استیصال و درماندگی فرو برده است.

وی در پایان با تأکید بر این‌که تداوم راه امام و شهدا تنها با تبعیت از ولایت فقیه محقق می‌شود، افزود: رهبری عالمانه، آگاهانه و شجاعانه‌ جانشین خلف امام خمینی(ره) و حضور در صحتع ملت همیشه بیدار اجازه نخواهند داد تا آسیبی به مملکت اسلامی ایران برسد./935/ت303/ب1

ارسال نظرات