۱۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۴
کد خبر: ۵۶۷۳۴۵
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

امام علی آینه تمام نمای حق مداری و عدالت طلبی در جامعه هستند

عضو شورای حوزه علمیه مازندران بر ضرورت بازشناسی ابعاد مختلف شخصیت حضرت علی(ع) در جامعه امروز تأکید کرد و گفت: امام علی(ع) آینه تمام نمای حق مداری و عدالت طلبی در جامعه امروز هستند.
امام جمعه نکا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام محمد باقر محمدی لائینی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران امروز در مراسمی که به مناسبت سالروز شهادت نخستین امام شیعیان در نکا برگزار شد، امام علی(ع) را جامع همه خصوصیات انسانی و اخلاقی دانست و گفت: امروز جامعه بشری بیش از پیش نیازمند بهره گیری از سیره عملی آن امام همام است.

وی با بیان این که امام علی(ع) بهترین شیوه حکومت داری را از خود به نمایش گذاشتند، افزود: شیوه حکومت آن حضرت کاملاً منطبق بر موازین الهی و احکام قرآنی بود.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که همه دغدغه نخستین امام شیعیان تحقق عدالت واقعی در جامعه اسلامی بود، خاطرنشان کرد: امام علی(ع) توجه ویژه ای به محرومان و مستضعفان داشتند و در این خصوص تلاش های بسیاری انجام دادند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که صفات و ویژگی های امام علی(ع) آینه تمام نمای اسلام ناب است، تصریح کرد: شخصیت و سیره آن امام همام ملت ها و انسان های بسیاری را مجذوب خود کرده است.

حجت الاسلام لائینی با اشاره به این که امام علی(ع) لحظه ای از کمک به محرومان و مستضعفان جامعه دور نبودند، خاطرنشان کرد: همین صفت ارزشمند نخستین امام شیعیان موجب شده سطح وسیعی از ملت ها مجذوب شخصیت این امام همان شوند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که متأسفانه جامعه امروز از سیره و روش نخستین امام شیعیان فاصله گرفته است، افزود: تحقق ارزش های انسانی و اسلامی در جامعه امروز نیازمند نهادینه شدن سیره علوی در همه بخش های جامعه است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که هنوز هم سطح شناخت جامعه اسلامی با شخصیت و جایگاه امام علی(ع) مناسب نیست، خاطرنشان کرد: درک واقعی جایگاه آن حضرت در گرو شناخت دقیق و عمیق جایگاه امام علی(ع) است.

حجت الاسلام لائینی بر ضرورت بازشناسی ابعاد مختلف شخصیت حضرت علی(ع) در جامعه امروز تأکید کرد و گفت: امام علی(ع) آینه تمام نمای حق مداری و عدالت طلبی در جامعه امروز هستند.

مسؤول مدرسه علمیه نکا با بیان این که یکی از مهم ترین شعارهای نظام مقدس جمهوری اسلامی در چهار دهه اخیر اجرای دقیق عدالت در جامعه بوده است، تصریح کرد: همان طور که مقام معظم رهبری نیز فرمودند در این خصوص با وجود اقدامات بزرگی که صورت گرفته هنوز ضعف هایی وجود دارد که می توان با بهره گیری صحیح از سیره عملی امام علی(ع) این ضعف ها را برطرف کرد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امام علی(ع) برای تحقق حق و عدالت تلاش ها و از خودگذشتگی های بسیاری انجام دادند، گفت: امروز نظام دینی باید در تحقق حق و اجرای عدالت پیرو سیره عملی آن امام همان باشد.

وی با اشاره به این که امام علی(ع) در اجرای عدالت با کسی تعارف نمی کرد و اهل مماشات نبودند، خاطرنشان کرد: امروز نیز مسؤولان باید با قدرت و بدون هیچ گونه تسامحی عدالت را در سطح کشور جامه عمل بپوشانند.

حجت الاسلام لائینی با بیان این که امام علی(ع) هیچ گاه نسبت به وضعیت معیشت و زندگی مردم بیگانه نبودند و همواره در این خصوص دغدغه مند عمل می کردند، گفت: در نظام اسلامی نیز امام راحل و امروز نیز مقام معظم رهبری همواره در سخنرانی های خود نسبت به وضعیت معیشت و زندگی مردم با دغدغه رفتار می کنند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که سیره امیرمؤمنان(ع) برای بسیاری از مسائل و مشکلات جامعه اسلامی می تواند راهگشا باشد، بیان داشت: فاصله گرفتن از سیره اهل بیت(ع) تنها عامل انحراف در جامعه دینی خواهد شد که امروز نتیجه این مسأله را در جامعه اسلامی به وضوح می بینیم.

حجت الاسلام لائینی با اشاره به این که سیره و مشی امام علی(ع) تنها محدود در جامعه اسلامی نیست بلکه امروز بسیاری از ملت ها و انسان های مسلمان و غیر مسلمان مجذوب شخصیت و منش این امام بزرگ شیعیان هستند، افزود: متأسفانه جامعه اسلامی آن طور که شایسته بود از سیره و شخصیت آن بزرگ مرد تاریخ اسلام بهره نجسته است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امام علی(ع) در عرصه عمل عشق و ارادت خود به نبی مکرم اسلام را ثابت کردند، افزود: متأسفانه امروز در جامعه اسلامی، ولایت مداری برخی ها تنها در شعار خلاصه شده است.

وی با تأکید براین که اندیشه های انسان ساز امام علی(ع) باید بیش از پیش مورد توجه جوامع بشری قرار گیرد، افزود: سبک زندگی ما در جامعه دینی باید منتطبق با معارف و سیره علوی باشد تا شاهد رستگاری باشیم./۱۳۱۷/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات