۰۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۷
کد خبر: ۵۶۹۸۴۶
امام جمعه موقت شهرکرد تأکید کرد؛

ضرورت برخورد قاطع دستگاه قضا با مفسدان اقتصادی

حجت الاسلام فاطمی با بیان اینکه اگر در مورد مفسدان اقتصادی اقدام مؤثری صورت نگیرد انقلاب، اسلام و اعتقادات عمومی در خطر قرار می ‌گیرد، گفت: دستگاه قضا باید با همه توان وارد میدان عمل شود و با مفسدان اقتصادی برخورد قاطع انجام دهد.
حجت ‌الاسلام سیدابوالحسن فاطمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت ‌الاسلام سیدابوالحسن فاطمی، امام جمعه موقت شهرکرد، در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرکرد که به میزبانی مصلای بزرگ امام خمینی(ره) شهرکرد برگزار شد، با تسلیت سالروز شهادت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع(، به تشریح ابعاد مختلف شخصیتی این عالم وارسته پرداخت و تصریح کرد: یکی از ابعاد مهم در شخصیت حضرت عبدالعظیم(ع) مقام و منزلت علمی، دانش و خدمات علمی ایشان بود؛ حضرت عبدالعظیم(ع) علاوه بر تلاش برای آموزش عقاید سالم، مراقبت بر عبادات و اعمال فردی و دفاع از حریم اهل ‌بیت(ع)، با هدف ارشاد، تعلیم و تربیت صحیح دینی مردم، آثاری را تألیف کردند که هریک در نوع خود بسیار مفید و موثر بوده‌ اند.

حجت الاسلام فاطمی در ادامه بی حجابی در جامعه را یکی از مهمترین معضلات پیش روی کشور دانست و افزود: رعایت حجاب و عفت عمومی دستور قرآن و خداوند متعال است که باید نسبت به آن توجه ویژه داشته باشیم و در این مورد همه مسؤولند.

وی با تأکید بر اینکه مبادا حجاب و عفاف بازیچه دست برخی از افراد جامعه قرار گیرد، گفت: اگر جامعه اسلامی که ثمره خون شهدا و زحمات امام راحل و رهبری است به دست بی اعتنایی، بی خیالی و فراموشی سپرده شود و خانواده‌ های متدین نسبت به حجاب بی ‌توجه شوند، به یقین این عوامل موجبات گرفتاری، تباهی جامعه و تباه شدن خانواده ‌ها می ‌شود.

امام جمعه موقت شهرکرد با اشاره به اینکه نقش حجاب اسلامی در سلامت جامعه غیرقابل انکار است، اظهار کرد: به یقین عدم توجه به حجاب، بنیان خانواده و سلامت جامعه را به خطر می اندازد و این یک تهدید جدی برای جامعه امروز ما است که اگر بی تفاوت از کنارش بگذریم، در آینده ضربه جبران ناپذیری خواهیم خورد.

وی همچنین با اشاره به نامگذاری امسال به نام سال حمایت از کالای ایرانی، حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی را مهمترین نیاز امروز کشور برای رفع مشکلات اقتصادی دانست و ابراز کرد: اصل بر این است که هیچ انسانی بیکار نماند؛ باید همه توان خود را برای حمایت از ظرفیتهای داخلی به کار گیریم تا مشکلات اقتصادی برطرف شود.

حجت الاسلام فاطمی با تأکید بر اینکه باید تلاش شود تا وضعیت نگران کننده اقتصادی و معیشتی مردم بهبود یابد و خانواده‌ ها از سقوط و کشور از فقر نجات پیدا کند، تصریح کرد: اکنون وضعیت منابع آب و برق بحرانی است که باید در استفاده از آنها صرفه ‌جویی کرد و تغییراتی در استفاده از این منابع صورت گیرد، زیرا بی ‌توجهی، به خود افراد ضرر و زیان می ‌زند.

وی با بیان اینکه اگر در مورد مفسدان اقتصادی اقدام مؤثری صورت نگیرد انقلاب، اسلام و اعتقادات عمومی در خطر قرار می ‌گیرد، خاطرنشان کرد: دستگاه قضا باید با همه توان وارد میدان عمل شود و با مفسدان اقتصادی برخورد قاطع انجام دهد و به یقین این کار سختی نیست.

امام جمعه موقت شهرکرد در ادامه به 12 تیرماه سالروز حمله وحشیانه آمریکا به هواپیمای مسافربری ایران و کشته شدن ۲۹۰ نفر از مردم بی گناه اشاره کرد و گفت: آمریکا با این اقدام وحشیانه ماهیت وجودی خود را نشان داد؛ کشوری که دم از دموکراسی و صلح می ‌زند انسانهای بی ‌گناه را به کام مرگ کشاند و کشورهای دیگر را تحت فشار قرار داد تا به اهداف نامشروع خود دست پیدا کند و این مایه شرم آنها است.

حجت الاسلام فاطمی در پایان به وفات مرحوم علامه امینی صاحب کتاب الغدیر و شهید آیت ‌الله صدوقی اشاره کرد و افزود: این دو شخصیت عالیقدر مایه افتخار روحانیت و شیعه هستند./9457/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات