۰۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۴
کد خبر: ۵۶۹۹۲۷
حجت الاسلام فاضل خبر داد؛

برگزاری نشست ها و کارگاه های علمی در مدرسه فیضیه مازندران

معاون پژوهش مدرسه علمیه فیضیه مازندران از برگزاری نشست های علمی در نهمین دوره علمی و آموزشی این مدرسه خبر داد.
دبیر دومین جشنواره علامه حلی مازندران

حجت الاسلام محمد صادق فاضل، معاون پژوهش مدرسه علمیه فیضیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری از برگزاری نشست های علمی در نهمین دوره علمی و آموزشی این مدرسه خبر داد.

وی برگزاری کارگاه های پایان نامه نویسی، آشنایی با نرم افزارهای کامپیوتری، کارگاه آموزشی روش تحقیق، کارگاه آموزشی شرح نویسی بر روایات، کلاس آموزش خط تحریری و نشست علمی را مهم ترین برنامه های معاونت پژوهش در این اردوی علمی آموزشی عنوان کرد.

حجت الاسلام فاضل با اشاره به این که در این دوره 44 روزه طلاب شرکت کننده مهارت های پژوهشی را فرا خواهند گرفت، افزود: موضوع پژوهش و مهارت های آن از جمله مسائل مهمی است که یک طلبه در دوران تحصیل باید با آن آشنا شود.

معاون پژوهش مدرسه علمیه فیضیه مازندران با بیان این که ارائه کارورزی فعالیت های پژوهشی نیز از جمله دیگر برنامه های این معاونت در این دوره تابستانه است، خاطرنشان کرد: در کارگاه ها و جلسات پژوهشی با طلاب جدید ترین نکات روش تحقیق برای طلاب بیان خواهد شد.

وی با اشاره به این که یکی از مسائل مهمی که نیاز طلاب در پایه های مختلف حوزه با آن آشنا شوند نگارش مقالات علمی است، تصریح کرد: با برگزاری کارگاه های مفید پژوهشی در این دوره مهم ترین نکات و مهارت های لازم برای نوشتن مقاله از سوی اساتید مجرب بیان می شود.

حجت الاسلام فاضل با بیان این که مباحث مهم تحقیق و پژوهش در حوزه به صورت کارگاهی در این دوره تابستانه مورد تبیین و بررسی قرار خواهد گرفت، بیان داشت: در همین راستا کارگاه پایان نامه نویسی روز جمعه با حضور طلاب شرکت کننده در این دوره برگزار شد.

معاون پژوهش مدرسه علمیه فیضیه مازندران با اشاره به این که یکی از ضعف های طلاب سطوح بالا عدم آشنایی با مهارت های پایان نامه نویسی است، خاطرنشان کرد: در این کارگاه آموزشی طلاب با مهم ترین روش های تدوین پایان نامه و روش های اجرایی آن آشنا شدند.

وی برگزاری نشست های علمی را یکی دیگر برنامه های معاونت پژوهش مدرسه علمیه فیضیه مازندران در دوره تابستانه امسال اعلام کرد و گفت: در همین راستا هجدهمین نشست علمی پژوهشگران مدرسه علمیه فیضیه مازندران با موضوع «ادله عمومیت قاعده برهان رب با تأکید بر آیه 24 سوره یوسف» روز گذشته در این مدرسه برگزار شد.

حجت الاسلام فاضل در ادامه سخنان خود با بیان این که حوزه های علمیه امروز باید در مسیر پژوهش محوری حرکت کند، افزود: تحقیق و پژوهش باید در حوزه محور و رکن اصلی برنامه های علمی و آموزشی باشد.

معاون پژوهش مدرسه علمیه فیضیه مازندران با اشاره به این که در حال حاضر ظرفیت های خوبی در مدارس علمیه برای پرداختن به مسائل پژوهشی و تحقیقی فراهم است، گفت: متأسفانه آن طور که شایسته است از این ظرفیت ها در جهت تقویت موضوعات پژوهشی استفاده نمی شود.

وی با بیان این که بسیاری از طلاب سطوح بالا حتی با مسائل مقدماتی پژوهش و تحقیق آشنایی مناسب ندارند، افزود: باید چنین ضعف هایی با برگزاری مستمر کارگاه های آموزشی و نشست های علمی و مهارتی برطرف شود.

حجت الاسلام فاضل با تأکید بر این که آشنایی طلاب با مهارت های پژوهشی از اهمیت بالایی برخوردار است، بیان داشت: خوشبختانه در مدرسه علمیه فیضیه مازندران این دوره های مهارتی به صورت مستمر با حضور اساتید مجرب و طلاب برگزار می شود.

معاون پژوهش مدرسه علمیه فیضیه مازندران با بیان این که یکی از رسالت های مهم حوزه پرورش نخبگان دینی، تولید علم و نظریه پردازی های دینی در جامعه اسلامی است، گفت: تحقق این مسائل در حوزه نیازمند توجه به مسائل تحقیقاتی و پژوهشی است.

وی با تأکید بر این که طلاب باید از همان پایه های ابتدایی با برخی اصول و مفاهیم پژوهش آشنا شود، افزود: عدم توجه به این امور مهم در پایه های ابتدایی موجب بروز موانعی سنگین در سطوح بالا خواهد شد./۹۵۰/ت303/ب1

ارسال نظرات