۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۷
کد خبر: ۵۷۰۹۹۳
معاون آموزش حوزه علمیه مازندران:

علم و اخلاق دو بال برای رشد و تعالی علمی و معنوی طلاب است

معاون آموزش حوزه علمیه مازندران با بیان این که علم و تقوا دو بال برای رشد و تعالی علمی و معنوی طلاب است، گفت: کم توجهی به هر یک از این ها زیان های بسیاری را متوجه طلبه خواهد کرد.
معاون آموزش حوزه علمیه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام حمزه علی اکبری، معاون آموزش حوزه علمیه مازندران امروز در جمع طلاب دوره میثاق طلبگی حوزه علمیه مازندران با اشاره به استقبال مناسب علاقه مندان جهت تحصیل در مراکز حوزوی، آن را نشانه مسیر رو به رشد حوزه های علمیه دانست.

وی با اشاره به این که طلاب باید بدانند گام در راهی نهادند که اگر تلاش و ممارست داشته باشند موفقیت آنها تضمین خواهد شد، افزود: اما اگر در این مسیر سستی و بی برنامه گی داشته باشند نتیجه مطلوب حاصل نخواهد شد.

حجت الاسلام اکبری با بیان این که تحصیل علم دین بسیار ارزشمند است و کسانی که در این مسیر قدم می گذارند به حتم مورد توجه و نظر خداوند متعال قرار می گیرند، گفت: باید قدر این فرصت های طلایی را دانست و به صورت شبانه روزی برای آموختن عمیق علم دین تلاش کرد.

معاون آموزش حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود تفقه در دین را یکی از وظایف مهم طلاب و روحانیان دانست و گفت: طلاب باید خوب بیاموزند و آموخته های خود را با زبانی گویا و اثرگذار به جامعه منتقل کنند.

حجت الاسلام اکبری با اشاره به این که جایگاه امروز طلاب و روحانیان همان جایگاه انبیا و اولیای الهی در جامعه امروز است، افزود: حفظ این جایگاه با رفتار و اخلاق اسلامی از سوی طلاب حفظ و تقویت می شود.

معاون آموزش حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با بیان این که علم و تقوا دو بال برای رشد و تعالی علمی و معنوی طلاب است، گفت: کم توجهی به هر یک از این ها زیان های بسیاری را متوجه طلبه خواهد کرد.

وی با بیان این که توجه به اخلاق و معنویت از جمله مهم ترین ملزومات یک طلبه برای کسب موفقیت در حوزه است، خاطرنشان کرد: طلبه بدون این ابزارهای مهم نمی تواند مسیر پیش روی را به راحتی طی کند و به مدارج علمی بالا دست یابد.

معاون آموزش حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که عجین شدن علم و تقوا در حوزه از جمله ضروریات است، تصریح کرد: اگر طلبه ای تنها به دنبال علم برود و به تقوا و معنویت توجهی نکند به طور حتم موفقیتی در کار نخواهد بود.

حجت الاسلام اکبری با تأکید براین که طلبه وقتی وارد حوزه می شود باید دو اصل مهم یکی فراگیری علم و اخلاق را جزء اولویت های خود قرار دهد، خاطرنشان کرد: نمی توان این دو را از هم جدا کرد چون علم و اخلاق در حوزه از هم تفکیک ناپذیر هستند.

معاون آموزش حوزه علمیه مازندران با بیان این که طلبه با علم و اخلاق است که در میان مردم محبوبیت پیدا می کند، گفت: هر یک از این ها اگر در طلبه کمرنگ شود جایگاه و محبوبیت عمومی خود را از دست خواهد داد.

وی با بیان این که تنها آموختن علم کافی نیست بلکه این آموختن ها باید با عمل همراه باشد، تصریح کرد: توجه به اخلاق و عمل توفیق یک طلبه را در مسیری که در آن قرار دارد بیشتر خواهد کرد.

معاون آموزش حوزه علمیه مازندران با بیان این که طلبه باید ارتباط خود را با مردم بیشتر تقویت کند، گفت: طلاب و روحانیان نمی توانند جدای از مردم زندگی کنند چون بقا و دوام جامعه اسلامی به حضور در صحنه مردم است.

حجت الاسلام اکبری در ادامه سخنان خود با تأکید براین که زندگی یک طلبه و روحانی باید همسان با مردم باشد، خاطرنشان کرد: با سیری در زندگی علما و فقهای دینی در خواهیم یافت که این شخصیت های بزرگ زندگی زاهدانه ای داشتند و همین مسأله عامل محبوبیت عالمان دینی در نزد مردم بوده است.

معاون آموزش حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با تأکید براین که طلاب پس از یادگیری باید به آموخته های خود عمل کند، خاطرنشان کرد: تنها آموختن برای طلاب کافی نیست بلکه پس از آموختن و عمل کردن با آن را به جامعه منتقل کرد.

وی با بیان این که جامعه امروز خواهان طلبه ای است که به گفته های خود عمل کند، تصریح کرد: تنها سخن گفتن و موعظه کردن نمی تواند راه گشا باشد بلکه طلبه باید در گفته های خود را در مقام عمل نیز به جامعه ثابت کند./۹۵۰/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات