۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۷
کد خبر: ۵۷۲۶۵۴

مدیران و روحانیان کانون‌های مساجد آذربایجان‌شرقی گردهم می‌آیند

مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی از برگزاری سلسله همایش‌های توجیهی مدیران و روحانیان کانون‌های مساجد خبر داد.
محمد هادی نیا

محمد هادی نیا، مسؤول دبیرخانه هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: جلسه توجیهی اوقات فراغت و پرتال بچه‌های مسجد در تمامی شهرهای آذربایجان شرقی به همراه بازدید از کانون‌های فرهنگی هنری مساجد این مناطق با حضور مسؤول، معاونان و کارشناسان دبیرخانه استان  در حال برگزاری است.

وی خاطرنشان کرد: پس از تصویب اساسنامه كانون‌های فرهنگی هنری مساجد در تاریخ یکم خرداد سال جاری از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی و تهیه و تنظیم چشم انداز 1414 و برنامه تحول راهبردی کانون‌های مسجدی، برگزاری این جلسات و توجیه برنامه ها و فعالیت‌های جدید به‌خصوص برنامه اوقات فراغت از جمله ضرورت‌ها و خواسته کانون‌ها به شمار می آمد که محقق شده است.

هادی‌نیا با بیان این‌که جلسات توجیهی از اوایل خرداد ماه سال جاری آغاز شده و مطابق برنامه‌ریزی بعمل آمده ادامه دارد، افزود: در این جلسات که با حضور مدیران مسؤول، مسؤولان اوقات فراغت و مسؤول آی‌تی و فنی کانون‌های مساجد شهرستانها و همچنین نمایندگان دستگاهای فرهنگی مرتبط همراه است، برنامه فرهنگی هنری، دینی، قرآنی و آموزشی کانون های مساجد تشریح و شیوه ثبت اعضا و فعالیت در پرتال بچه های مسجد آموزش داده می شود.

وی با بیان این‌که هرگونه حمایت مالی و تجهیزاتی به کانونها مشروط به ثبت مشخصات، ثبت اعضا و ثبت فعالیت‌های کانون‌ها در پورتال بچه های مسجد (سجا) است، افزود: امیدواریم با حضور در تمام شهرستان‌ها و برگزاری این جلسات، کانون‌ها حضور جدی و بیشتر در این پرتال داشته باشند.

هادی نیا با تشریح توضیح محتوای برنامه تحول راهبردی و آموزشی کارگاهی شیوه ثبت اعضا و فعالیت های کانون‌ها در سامانه سجا و رفع ایرادات و موانع فنی ثبت کانونهایی که تاکنون موفق به ثبت اطلاعات در پرتال سجا نشده اند، گفت: برنامه های اوقات فراغت  "آسمانی‌ها " نیز در جریان این جلسات توضیح داده می شود.

وی اظهار کرد: بنر های سردرب تبلیغات محیطی و کتابچه راهنمای اوقات فراغت به همراه بروشورهای راهنما در این جلسات توزیع می شود. همچنین جهت ایجاد هماهنگی لازم و هم افزایی و نیز استفاده از ظرفیت و امکانات موجود در شهرستان از مسؤولان دیگر نهاد های مربوطه نیز برای حضور در این جلسات کاربردی دعوت به عمل می آید.

به گفته مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی این جلسات با محوریت ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان و در مکان این ادارات در هر شهرستان برگزار می شود./۹۳۵/ت۳۰۳/ب۱

ارسال نظرات