۱۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۵۷۳۲۵۷
خطیب نماز جمعه بیرجند:

جلوی دلالان بازار سکه و ارز گرفته شود

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه برخی از مشکلات به قصور و تقصیر مسؤولان برمی‌گردد، گفت: باید جلوی دلالانی که از وضعیت بازار سکه و ارز سوءاستفاده می‌کنند را گرفت.
حجت الاسلام مختاری - امام جمعه موقت بیرجند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام محمد مختاری، امام جمعه موقت بیرجند ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه اظهار داشت: در ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی دشمنی دشمنان کینه‌توز همچنان ادامه دارد و به دنبال فتنه‌های جدیدی هستند.

وی با بیان اینکه نباید زبان ‌چرب و لبخند دشمنان ما را فریب دهد، گفت: قرآن در آیات ۱۱۸ تا ۱۲۰ سوره آل‌عمران به‌صورت کامل روانشناسی کفار و راه مقابله با کفار را بیان می‌کند.

امام جمعه موقت بیرجند افزود: قرآن در این آیات می‌فرماید مبادا از غیر خودتان و از کفار دوست صمیمی و قابل‌اعتماد انتخاب کنید؛ چراکه آن‌ها نمی‌توانند همراز و دوست صمیمی شما باشند و پیوسته به دنبال ضربه زدن به شما هستند.

حجت‌الاسلام مختاری با اشاره به اینکه دشمنان از موفقیت نظام اسلامی عصبانی می‌شوند، تصریح کرد: استکبار جهانی و آمریکای جنایتکار به دنبال براندازی نظام و از بین بردن فرهنگ ما هستند.

وی ادامه داد: آن‌ها اگر بدانند کشوری استقلال و اقتدار دارد و در هسته‌ای، پزشکی و هوافضا پیشرفت کرده است ناراحت می‌شوند اما اگر بدانند کشور دچار مشکل است و مردم ناراضی هستند آن‌ها خوشحال خواهند شد.

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه قرآن تأکید می‌کند که مبادا دچار اشتباه شوید و فریب دشمن را بخورید، خاطرنشان کرد: دست برداشتن از انرژی هسته‌ای و موشکی برای اینکه دشمن ناراحت نباشد یک اشتباه بزرگ است.

حجت‌الاسلام مختاری اظهار کرد: دست برداشتن از موفقیت‌ها و پیشرفت‌ها دشمنان را خوشحال نمی‌کند بلکه آن‌ها گستاخ‌تر می‌شوند تا ملت ایران را نابود کنند لذا ناراحتی و خوشحالی دشمن نباید برای ما مهم باشد.

وی افزود: باید در مقابل دشمنان اجتماعی، خانوادگی و فردی صبر و تقوا داشته باشیم و صبر باید با تقوا همراه باشد چراکه صبر بدون تقوا دارای ارزش نیست و تقوای بدون صبر نیز ماندگاری ندارد.

امام جمعه موقت بیرجند صبر و تقوا را رمز موفقیت تمام انبیا و اولیای الهی دانست و گفت: پیروزی انقلاب اسلامی، پیروزی بر گروهک‌های تروریستی و عبور از فتنه‌های ۷۸، ۸۸ و ۹۶ با صبر و تقوا به دست آمده و استقلال، عزت و امنیت کشور نتیجه تقوا و صبر است.

حجت‌الاسلام مختاری با بیان اینکه اگر بخواهیم بر مشکلات کنونی کشور فائق بیاییم باید مردم و مسؤولان اهل صبر و تقوا باشند، عنوان کرد: اگر دولت، مجلس و قوه قضائیه اوضاع کنونی کشور را سامان دهند ملت ایران صبور است و به آن‌ها فرصت می‌دهند اما اگر نمی‌توانند اوضاع را سامان دهند بهتر است عرصه را برای جوانان غیور خالی کنند تا باری دیگر کشور را از فتنه‌ها عبور دهند و مفسدان اقتصادی را سر جای خودشان بنشانند.

وی با بیان اینکه مشکلات نباید ما را از برکات انقلاب اسلامی و خون شهدا غافل کند، بیان کرد: تمام مشکلات مربوط به مسؤولان نیست بلکه خشک‌سالی ۲۰ ساله، افزایش هزینه‌ها به دلیل گسترش جمعیت و امکانات، تحمیل جنگ توسط دشمن و تحریم‌ها تأثیرگذار است اما مسؤولان موظف هستند در این خصوص چاره‌اندیشی کنند.

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه بخش دیگری از مشکلات به قصور و تقصیر مسؤولان برمی‌گردد، گفت: نباید سیاه نمایی کرد و باید مطالبه انجام شود و باید جلوی دلالانی که از وضعیت بازار سکه و ارز سوءاستفاده می‌کنند را گرفت.

حجت‌الاسلام مختاری افزود: اما ملت ایران گاهی به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم در به وجود آمدن مشکلات مقصر است چراکه مردم با رأی خود در انتخابات دولت را انتخاب می‌کنند و در مورد انتخابات حساسیت ندارند لذا برخی مشکلات مربوط به رأی دادن مردم است.

وی اضافه کرد: مسؤولان باید بر وضعیت بازار نظارت کنند؛ چرا برخی باید در بازار سودجویی کنند؟ امروز در شرایطی که کشور دچار مشکل است چقدر ارز در منازل خوابیده است؟

امام جمعه موقت بیرجند گفت: در این شرایط باید کمک دولت کنیم نه اینکه به فکر تسویه حساب با دولت باشیم؛ دشمنان می‌خواهند در کشور موج ایجاد کنند و بر این موج‌سوار شوند و خواب تعبیر نشده ۴۰ ساله خود را محقق کنند.

حجت‌الاسلام مختاری به پاسخ قاطع سردار سلیمانی به ترامپ اشاره کرد و افزود: با این پاسخ قاطع، ترامپ نظر خود را برگرداند و دعوت به مذاکره کرد اما برخی بدانند این تغییر تاکتیک است و فریب سخنان ترامپ را نخورند؛ اگر دولت تحت تأثیر این حرف‌ها قرار بگیرد و نفوذی‌ها در کشور افکار دشمنان را بخواهند محقق کنند این یک ساده‌لوحی و خیانت است و ملت ایران جولان سیاسی به خائنین را نمی‌دهند./۹۳۱۴/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات