۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۵
کد خبر: ۵۷۳۶۶۳
آیت‌الله عالمی در گفت‌وگو با رسا:

مذاکره با دشمنان کینه توز بر مشکلات کشور می افزاید

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه هرگونه مذاکره با دشمن کینه توز بیانگر ضعف است، گفت: مسؤولان نباید تصور کنند که مشکلات کشور به وسیله مذاکره با دشمنان حل می شود.
آیت الله عالمی

آیت‌الله حسن عالمی نماینده مجلس خبرگان رهبری، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تاکید بر اینکه دشمن هرگز قابل اعتماد نیست، گفت: مسؤولان نباید حل مشکلات را در گرو مذاکرات با دشمن بدانند.

وی افزود: دشمن آن جایگاهی را ندارد که انسان بتواند به آن اعتماد کرده و با او مذاکره کند امتیازی بدهد و امتیازی بگیرد و مطمئن باشد که در قبال امتیازی که داده و امتیازی که گرفته دشمن به آن عمل خواهد کرد؛ به طور قطع چنین نیست چرا که با خود ما این چنین عمل کردند.

آیت‌الله عالمی درخصوص برجام، ابراز کرد: اگر دشمنان برای حرف و تعهدات خودشان اعتبار و ارزشی قائل بودند بیش از دو سال مذاکره نتیجه‌اش به برجام ختم شد و در نهایت نیز برجام را زمین نمی‌گذاشتند بنابراین نمی‌توان از دشمن رفتاری غیر از این انتظار داشت.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: حال بر فرض مثال مسؤولان رفتند و با دشمن مذاکره کردند چه تضمینی وجود دارد که آن را همانند برجام کنار نگذارند؟ آمریکایی ها هر کجای دنیا بروند و مذاکره‌ای انجام دهند اگر مذاکرات به نفع طرف مقابل باشد به راحتی از آن قرار داد عقب می‌کشند همان چیزی که اخیرا در مذاکرات کره شمالی اتفاق افتاد و آمریکا هیچ تحریمی را از کره شمالی حذف نکرد.

وی اضافه کرد: اروپاییان نیز دنباله روی آمریکا هستند و به خواسته او عمل می‌کنند به عقیده بنده مذاکره با دشمنان به هیچ عنوان به نفع کشور و ملت نیست و مشکلی از مشکلات کشور را حل نمی‌کند بلکه مشکلاتی را به مشکلات ما اضافه می‌کنند.

آیت‌الله عالمی با تاکید براینکه مذاکره با دشمن را نشانه ضعف دانست و خاطرنشان کرد: اگر دشمن بداند ما ضعف داریم از طرق مختلف سعی می‌کند به ما آسیب برساند و در این امر اندکی تامل نمی‌کند./813/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات