۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۰
کد خبر: ۵۷۴۷۰۸
حجت الاسلام لرستانی عنوان کرد؛

ضرورت توجه به نماز و قرآن در کانون خانواده ها

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان الیگودرز از کانون خانواده به عنوان نهادی مقدس یاد کرد و گفت: برای ارتقای معنویت در این کانون مقدس باید به نماز و قرآن توجه ویژه داشت.
حجت الاسلام لرستانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درخرم آباد، حجت الاسلام علی لرستانی، مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان الیگودرز، صبح امروز در جمع خانواده های پاسداران این شهرستان به بیان ویژگی های خانواده اسلامی پرداخت و گفت: خانواده به عنوان اساسی ‌ترین نهاد اجتماعی زیربنای جوامع و منشأ فرهنگ‌ها، تمدن‌ها و تاریخ بشر بوده است.

وی با اشاره به اینکه خانواده در دین اسلام به عنوان مهم ترین بنیان مقدس یاد شده است، افزود: پایداری خانواده ها به برکت دین مبین اسلام است.

حجت الاسلام لرستانی با تأکید بر ضرورت توجه به نماز و قرآن در کانون خانواده ها اظهار داشت: حفظ و تقویت معنویت در کانون خانواده ها موجب ایجاد نشاط و شادابی می شود.

وی به عوامل اثرگذار در تحکیم بخشی به کانون خانواده ها اشاره و عنوان کرد: حُسن معاشرت در خانواده، نظم و انظباط، وجود روحیه مشورت در خانواده، صبر و پایداری زندگی، روحیه عفو و گذشت، حاکمیت صداقت در فضای خانواده، پرهیز از سوء ظن، آفت حسد از جمله این موارد است.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه الیگودرز در ادامه خاطرنشان کرد: رازداری و وفاداری، مشی با آرامش و بی‌تکبر، حلم و بردباری، ترس از کیفر الهی، دوری از افراط و تفریط، تواضع، دوری از سخت گیری و اسراف واحسان به پدر و مادر از دیگر عوامل تحکیم خانواده‌ به شمار می آیند.

وی با تأکید بر ضرورت هدایت خانواده ها به جایگاه واقعی خود اظهار داشت: مهم ترین تفاوت جایگاه خانواده اسلامی با خانواده های غربی این است که یک خانواده ایرانی با احساس زندگی می کند.

حجت الاسلام لرستانی با اشاره به اینکه در کانون خانواده نباید قانون حاکم باشد، ادامه داد: زندگی در خانواده ایرانی بر مبنای عواطف و در خانواده غربی با توجه به ساختار ماشینی که دارند بر پایه قانون است و پیروی از قانون در زندگی موجب بروز مشکلات می شود.

وی با تأکید بر ضرورت برقراری عاطفه، صمیمیت و نشاط در کانون خانواده ها بیان داشت: کانون خانواده نیازمند تعالی، صمیمیت و ایجاد رضایتمندی است./9451//۲۰۳/خ

 

 

ارسال نظرات