۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۶
کد خبر: ۵۷۹۹۳۳
استاد حوزه علمیه:

مشکل اصلی جامعه ما غلبه احساس فقر و فساد بر واقعیت است

استاد حوزه علمیه و دانشگاه گفت: مشکل اساسی جامعه امروز ما غلبه احساس بر واقعیت است؛ به‌گونه‌ای که امروز غلبه احساس فقر و فساد بیشتر از واقعیت است.
اختلاس

حجت‌الاسلام محمد محمدی، استاد حوزه علمیه و دانشگاه، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به مشکلات اقتصادی موجود در کشور، اظهار کرد: ملت ایران و نظام اسلامی همانند سایر عرصه‌ها، در این زمینه هم سربلند خواهد شد.

وی با تأکید بر امید دادن به مردم و مطالبه گری از مسؤولان در این زمینه، افزود: مشکلات موجود به نظام و انقلاب اسلامی باز نمی‌گردد؛ زیرا خط انقلاب و نظام درست است اما عملکرد برخی از مسؤولان اشکال دارد.

حجت‌الاسلام محمدی تصریح کرد: امیدوار کردن مردم به مفهوم نادیده گرفتن گرانی و تورم نیست؛ اما باید توجه داشته باشیم که احساس فقر با فقر واقعی و احساس فساد با فساد واقعی تفاوت دارد.

وی خاطرنشان کرد: مشکل اساسی جامعه امروز ما غلبه احساس بر واقعیت است؛ به‌گونه‌ای که امروز غلبه احساس فقر و فساد بیشتر از واقعیت است.

حجت‌الاسلام محمدی اضافه کرد: گرانی و فساد وجود دارد؛ اما دشمن می‌خواهد با سیاه نمایی نظام و مسؤولان نظام دینی را متهم به فساد سیستماتیک کند.

وی با اشاره به اینکه دیگر کشورها هم به مراتب بیشتر از ایران درگیر مشکلات اقتصادی هستند، ادامه داد: الآن کارتن‌خوابی و فقر آمریکا بیداد می‌کند، بیش از 50 درصد تحصیل‌کرده‌های کشور اسپانیا بیکار بوده و ایتالیا هم گرفتار تأمین حداقل‌های خود است.

حجت‌الاسلام محمدی با تأکید بر اینکه وجود مشکلات اقتصادی در دیگر کشورها توجیه مناسبی برای مشکلات اقتصادی ما نیست، اظهار کرد: مشکل اصلی ما در احساس فقر و فساد است که این مهم باید از سوی نخبگان جامعه رفع شود./9314//۳۰۳/خ

ارسال نظرات