۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۳
کد خبر: ۵۸۰۰۸۰
مسؤول اداره آموزش حوزه علمیه خراسان شمالی خبر داد؛

تحصیل ۵۰ طلبه در سطح خارج حوزه علمیه خراسان شمالی

مسؤول اداره آموزش حوزه علمیه خراسان شمالی از تحصیل ۵۰ طلبه در سطح خارج حوزه علمیه خراسان شمالی در سال تحصیلی جدید خبر داد.
حجت الاسلام حسین زاده

حجت‌الاسلام فرهاد حسین زاده، مسؤول اداره آموزش حوزه علمیه خراسان شمالی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به آغاز درس خارج حوزه علمیه استان اظهار داشت: نخستین جلسه درس خارج سال تحصیلی جدید حوزه علمیه خراسان شمالی در سطح چهار برگزار شد.

وی افزود: درس خارج سال تحصیلی جدید حوزه علمیه خراسان شمالی در سطح چهار با حضور 50 طلبه و با موضوع حج با تدریس حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی ارائه می شود.

حجت‌الاسلام حسین زاده در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مدارس علمیه استان دارای بیشترین آمار ممتازان علمی و آموزشی در بین مدارس استان خراسان بزرگ است، اضافه کرد: در حال حاضر مدارس علمیه استان خراسان شمالی ازلحاظ تحصیلی در سطح خراسان بزرگ جزء مدارس برتر محسوب می شوند.

وی ادامه داد: معدل آموزشی حوزه علمیه استان در سال‌های اخیر روند صعودی چشمگیری داشته و در سال تحصیلی گذشته هم معدل حوزه علمیه استان حدوداً 17 بود که نسبت به سال پیش از آن یک نمره ارتقا داشته است.

حجت‌الاسلام حسین زاده در ادامه با اشاره به تحصیل 2600 طلبه در 16 مدرسه علمیه استان خراسان شمالی، تصریح کرد: از این تعداد طلبه هزار و 700 نفر طلبه برادر و 900 نفر طلبه خواهر هستند که در شش مدرسه علمیه خواهران و 10 مدرسه علمیه برادران استان تحصیل می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: از مجموع 2600 طلبه مشغول به تحصیل در مدارس علمیه استان حدود 250 نفر طلبه سطوح دو و سه، 50 نفر طلبه سطح چهار و عالی و بقیه طلاب سطح یک هستند.

حجت‌الاسلام حسین زاده در انتهای سخنان خود با اشاره به تعداد کل اساتید مدارس علمیه استان، افزود: تعداد کل اساتید مدارس علمیه استان 190 نفر است که از این تعداد 150 استاد برادر و 40 استاد خواهر هستند و از 150 استاد برادر حوزه علمیه استان 40 نفر اساتید تمام‌وقت یا اعزامی بوده و بقیه حق‌التدریسی هستند./9314/ت۳۰۳/ب۱

ارسال نظرات