۰۵ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۴
کد خبر: ۵۸۰۱۸۳
استاد حوزه علمیه خراسان:

تقویت علم و ارتقای ارتباط اساتید با طلاب عامل بهبود وضعیت آموزشی است

استاد حوزه علمیه خراسان گفت: اگر استاد حوزه علمیه هم علم داشته باشد و هم بتواند علم خود را با ارتباط جذاب ارائه دهد سبب بهبود وضعیت آموزشی طلبه و مدرسه علمیه خواهد شد.
حجت الاسلام داودی نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام مسلم داودی نژاد، استاد حوزه علمیه خراسان، امروز در کارگاه آموزشی مهارت‌های ارتباط مؤثر طلاب با استاد که در حوزه علمیه خراسان برگزار شد، اظهار کرد: برای تأثیرگذاری بر دیگران گام نخست ارتباط با خود است و برای ارتباط با خود باید هفت قانون را رعایت کرد.

وی در تشریح قوانین ارتباط با خود، افزود: «علم حاصل نمی‌شود مگر با نوشتن» و «تکرار کن تا باور کنی» زیرا تکرار چه درزمینهٔ آموزش و چه در بحث تربیت سبب تثبیت می‌شود.

حجت‌الاسلام داودی نژاد اضافه کرد: «همه ما در زندگی قادر به تغییر هستیم پس به فکر تغییر باشیم»، اگر همیشه همان‌طور فکر کنیم که قبلاً فکر می‌کردیم همان را به دست می‌آوریم که قبلاً به دست می‌آوردیم و اگر همیشه همان‌طور عمل کنیم که قبلاً عمل می‌کردیم همان موارد قبلی را به دست می‌آوریم؛ پس باید جدید فکر کرده و عمل کنیم تا دستاوردهای جدیدی داشته باشیم و امروز ما بهتر از دیروز باشد.

وی خاطرنشان کرد: قانون بعدی این است که تغییر را ابتدا از خود شروع کنیم، ازاین‌رو استاد حوزه علمیه باید تغییر را ابتدا از خود شروع کند.

حجت‌الاسلام داودی نژاد اضافه کرد: همچنین تغییر را باید از همین الآن شروع کنیم و اگر می‌خواهیم در روش تدریس یا مخاطب خود تغییر ایجاد کنیم باید آن را از همین الآن شروع کنیم نه آن‌که آن را به بعد موکول کنیم.

وی خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم هم معلم و هم صیاد باشیم، استاد تنها باسواد است اما نمی‌تواند مطالب را خوب ارائه دهد و از سوی دیگر صیاد تنها جذاب است اما سواد کافی ندارد و امکان دارد به دین هم ضربه بزند، اما اگر کسی هم علم داشته باشد و هم بتواند علم خود را با ارتباط جذاب ارائه دهد، هم حرف خوب می‌زند و هم خوب حرف می‌زند، هم راست می‌گوید و هم درست می‌گوید که این اثرگذار است./9314/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات