۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۲
کد خبر: ۵۸۲۴۴۵
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی:

تبیین گفتمان مقاومت شاه‌کلید فعالیت روحانیان در اربعین باشد

حجت‌الاسلام سالاری مکی تأکید بر دوری از جبهه طاغوت را از جمله سرفصل‌های مهم تبلیغی روحانیان در اربعین دانست و گفت: باید تبیین گفتمان مقاومت شاه‌کلید تبلیغ در اربعین باشد.
حجت الاسلام سالاری مکی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی، امروز در نشست روحانیان مبلغ اعزامی به پیاده‌روی اربعین که به میزبانی مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان شمالی برگزار شد، بر استفاده حداکثری از فرصت تبلیغی اربعین تأکید کرد.

وی خطاب به روحانیان مبلغ اعزامی به اربعین، اظهار کرد: اکنون ظرفیت عظیم زیارت به وجود آمده، ازاین‌رو ما باید در تبیین گفتمان زیارت نقش‌آفرینی مناسبی داشته باشیم تا زائران بهره کافی و وافی را ببرند.

دبیر شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی اضافه کرد: بهترین راه استفاده از این ایام برای شاکله تبلیغی روحانیان، متن زیارت اربعین است زیرا مستندتر بوده و مبلغان می‌توانند برای تهیه محتوای منبر خود از این منبع استفاده کنند.

حجت‌الاسلام سالاری مکی با تأکید بر فعالیت برای تبلیغ و ترویج ارادت به مکتب اهل بیت در طول سال از سوی مبلغان، اظهار کرد: این ارادت باید به‌گونه‌ای باشد که روحانیان مبلغ به‌عنوان مثال در اربعین هم برای غدیر تبلیغ کنند.

وی تأکید بر دوری از جبهه طاغوت را ازجمله سرفصل‌های مهم تبلیغی روحانیان در اربعین دانست و گفت: باید تبیین گفتمان مقاومت شاه‌کلید تبلیغ در اربعین باشد.

حجت‌الاسلام سالاری مکی آشنایی با ولایت و تبیین چرایی فعالیت‌های محور مقاومت در یمن، بحرین و ... را از دیگر مواردی ذکر کرد که باید از سوی روحانیان مبلغ در اربعین پیگیری شود.

وی از مبلغان اعزامی به اربعین خواست تا گزارش عملکرد و تجربه‌های تبلیغی خود را مکتوب و منعکس کنند تا از سوی سایر مبلغان الگوبرداری و اجرا شود./9314//۲۰۳/خ

ارسال نظرات