۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۴
کد خبر: ۵۸۴۴۲۵
استاد حوزه علمیه خراسان شمالی تأکید کرد؛

ضرورت ساماندهی اعزام روحانیان مبلغ با کاروان‌های اربعین

استاد حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی و اقدام شود که در سال‌های بعد به همراه هر کاروان اعزامی به مراسم اربعین، یک روحانی مبلغ هم اعزام شود.
اعزام مبلغ

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام سعید سلیمان پور، استاد مدرسه علمیه امام خمینی (ره) بجنورد، دوشنبه‌شب در دیدار روحانیان مبلغ اعزامی به اربعین با حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بجنورد، اظهار کرد: شایسته است در مراسم اربعین سال‌های آتی به همراه هر کاروان و اتوبوس اعزامی از خراسان شمالی یک روحانی مبلغ هم اعزام شود.

وی افزود: امسال دانشگاه‌ها و ادارات مختلف استان زائران زیادی را با استفاده از اتوبوس‌های جداگانه به اربعین اعزام کردند که باید همراه آن‌ها روحانی کاروان هم اعزام می‌شد، اما این هماهنگی صورت نگرفته بود.

حجت‌الاسلام سلیمان پور با بیان اینکه مراسم اربعین بهترین فرصت برای کار تبلیغی برای دانشجویان بود، اضافه کرد: در این سفر زمینه‌های فعالیت تبلیغی روحانیان مهیا بوده و اثرگذاری آن‌ها بر اقشار مختلف ازجمله دانشجویان بسیار بیشتر است.

این استاد حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: انتظار می‌رود در سال‌های آینده تمهیدات بیشتری برای حضور بیشتر طلاب در همایش پیاده‌روی اربعین در نظر گرفته شود.

حجت‌الاسلام جواد کاظمی، یکی دیگر از روحانیان مبلغ اعزامی به اربعین هم در این نشست گفت: در مواکب خراسان شمالی جای برنامه‌هایی ویژه کودکان به زبان‌های عربی و فارسی ازجمله غرفه کودک خالی بود و شایسته است در سال‌های آینده این طرح هم اجرایی شود.

وی با اشاره به اهمیت پاسخ‌گویی به مسائل اعتقادی و احکام مردم در مراسم اربعین از سوی روحانیان، اضافه کرد: پیشنهاد می‌شود مبلغان اعزامی به اربعین در طی سال در دوره‌های آموزشی مرتبط شرکت کنند تا درزمینهٔ فرهنگ اعراب و عراق برای مبلغان روشنگری بیشتری شده و فعالیت‌های تبلیغی به‌صورت مؤثرتری اجرایی شود.

حجت‌الاسلام کاظمی همچنین بر آموزش زبان‌های خارجی ازجمله انگلیسی و عربی به روحانیان مبلغ اعزامی به اربعین برای ارتباط‌گیری بهتر این روحانیان با زائران خارجی تأکید کرد./9314///۲۰۳/خ

ارسال نظرات